Benefity w formie przeżyć? Coraz więcej pracowników jest za

Najwięcej entuzjazmu względem otrzymania prezentu w formie przeżycia wykazują osoby niezamężne, z wyższym wykształceniem oraz z satysfakcjonującym dochodem, pozwalającym na życie bez większych wyrzeczeń oraz oszczędzanie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Benefity w formie przeżyć? Coraz więcej pracowników jest za

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

10 maj 2017 10:39



• Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Omni PBS w marcu 2017 r. na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, już co drugi Polak deklaruje znajomość upominków w formie przeżyć.

• Po karty podarunkowe na prezenty w formie przeżyć sięgają najchętniej ludzie młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający.

Rośnie świadomość Polaków odnośnie rynku kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć. Wiedzę o istnieniu tego typu upominków deklaruje ponad połowa badanych (51 proc.), z czego 77 proc. to osoby z wykształceniem wyższym. Badanie wykazało, że znacznie częściej znajomością voucherów na wyjątkowe przeżycia mogą „pochwalić się” osoby młode (15-24 lata, 72 proc.) i w średnim wieku (25-39 lat, 71 proc.).

- W porównaniu z wynikami analogicznego badania przeprowadzonego w 2014 roku, znajomość kart podarunkowych na prezenty w formie przeżyć wzrosła aż o 14 proc. W samej tylko grupie osób młodych, w 2017 r. chęć otrzymania voucheru na upominek w formie przeżycia wyraziło o 10 proc. więcej ankietowanych niż 3 lata wcześniej. Pokazuje to, jak dynamicznie rozwija się nasza branża oraz jak zwiększa się grupa naszych obecnych i potencjalnych odbiorców – mówi Ada Stokowska, manager B2B z firmy Wyjątkowy Prezent.

Młodzi, wykształceni i… chętni na przeżycia

Badanie Omni PBS wskazuje również na to, jakie jest podejście Polaków do kupowania oraz otrzymywania prezentów w formie przeżyć. Najliczniejszą grupę entuzjastów tego typu upominków stanowią osoby do 24 roku życia - aż 80 proc. z nich potwierdza, że chciałoby otrzymać voucher na wyjątkowe przeżycie. Jest to też grupa, która najchętniej zakupiłaby tego typu kartę podarunkową dla kogoś bliskiego – wskazuje na to 71 proc. ankietowanych.

Równie pozytywne nastawienie do upominków w formie przeżyć mają osoby w wieku 25-39 lat – niemal 60 proc. z nich deklaruje chęć otrzymania tego typu prezentu, a 66 proc. chce obdarować voucherem na wyjątkowe przeżycie osobę bliską.

Co ciekawe, najwięcej entuzjazmu względem otrzymania prezentu w formie przeżycia wykazują osoby niezamężne (74 proc.), z wyższym wykształceniem (64 proc.) oraz z satysfakcjonującym dochodem, pozwalającym na życie bez większych wyrzeczeń oraz oszczędzanie (67 proc.).

– Pokazuje to, że prezenty w formie przeżyć sprawdzają się szczególnie w przypadku młodych, wykształconych i dobrze zarabiających osób, które jeszcze się nie „ustatkowały” i lubią aktywnie spędzać czas. Jest to więc wyraźny sygnał dla pracodawców poszukujących atrakcyjnych benefitów pracowniczych skierowanych do przedstawicieli pokolenia Y i Z – mówi Ada Stokowska.

*Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez Omni PBS w dniach 24-26 marca 2017 r. Analizą objęto grupę 1 tys. Polaków w wieku 15+. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.