Badanie Oracle: szefowie marketingu i informatyki coraz lepiej współpracują

Ponad 2/3 szefów działów marketingu i informatyki w uważa, że są bardziej efektywni dzięki współpracy. Jednak tylko mniej niż 1/3 ankietowanych twierdzi, że współpracuje często - wynika z ankiety "Współpraca Społecznościowa" przeprowadzonej przez Oracle wspólnie z firmami Leader Networks i Social Media Today.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Badanie Oracle: szefowie marketingu i informatyki coraz lepiej współpracują

PODZIEL SIĘ


Autor: JK

6 lis 2013 13:19


Dyrektorzy działów marketingu i informatyki uważają, że chcąc zaspokoić potrzeby dzisiejszych dynamicznie się rozwijających środowisk cyfrowych, mobilnych i społecznościowych, należy zapewnić współpracę między ludźmi, procesami i technologiami.

W ramach przeprowadzonej ankiety zbadano wpływ dynamicznie rozwijającego się środowiska cyfrowego, społecznościowego i mobilnego na działalność biznesową. Analizowano też, w jaki sposób środowisko to wymusza zmiany w przedsiębiorstwie, zwłaszcza w dziedzinie marketingu i informatyki. Wyniki tej ankiety pokazują, jak oba działy współpracują ze sobą, kiedy pracują oddzielnie oraz jakie korzyści biznesowe zapewnia przedsiębiorstwom wdrożenie funkcji społecznościowych w ramach realizowanych procesów. 

W badaniu wzięło udział ponad 900 dyrektorów ds. marketingu i informatyki. Kierownicy obu działów twierdzą że obserwują zmianę charakteru swoich stanowisk z uwagi na większy nacisk na społecznościowe działania biznesowe. Obydwie grupy twierdzą, że mogą teraz efektywniej współpracować. 

Pracownicy działów marketingu są bardziej skłonni do współpracy. Respondenci z tych działów częściej zgłaszali wyższy poziom współpracy niż ich koledzy z działów informatycznych i technicznych.

Obecny zakres współpracy pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Tylko 36 proc. respondentów z działów marketingu i 26 proc. z działów informatycznych i technicznych stwierdziło, że współpracuje „często". Nieco ponad połowa respondentów z tych samych działów uważa współpracę w swoich przedsiębiorstwach za „wystarczającą".

A jak współpracują między sobą? 16 proc. respondentów z działów informatycznych i technicznych poinformowało, że współpraca z działem marketingu „nie istnieje".

Mimo wyzwań współpraca jest teraz lepsza niż kiedyś. Bardzo niewielu respondentów stwierdziło, że w tym roku współpracowało mniej niż w roku ubiegłym. Ponadto 41 proc. szefów działów marketingu i 38 proc. szefów działów informatycznych i technicznych wskazało, że w porównaniu z rokiem ubiegłym współpraca zacieśniła się.

Plusy? Ponad 2/3 szefów zarówno działów marketingu, jak i działów informatycznych i technicznych stwierdziło, że w wyniku lepszej współpracy są „bardziej efektywni" zawodowo. Wśród wymienianych korzyści ze współpracy znalazły się: silniejszy przekaz i większa atrakcyjność komunikatów marketingowych, szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek, większa akceptacja produktów przez użytkowników, obniżenie kosztów projektów oraz mniejsza liczba wad i usterek w produktach i usługach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.