Aranżacja biura, MSP: Jak mali pracodawcy dbają o przestrzeń biurową?

• Ponad 80 proc. pracowników centrów usług biznesowych (BSS) deklaruje, że chciałoby przed podpisaniem umowy zobaczyć swoje przyszłe miejsce pracy.
• Poza wartościami estetycznymi, nowoczesne rozwiązania stosowane w projektowaniu i aranżacji przestrzeni biurowej mogą wspierać efektywność i kreatywność.
• W projektowaniu mniejszych powierzchni nacisk kładziony jest na funkcjonalność, ergonomię oraz oryginalny design.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Aranżacja biura, MSP: Jak mali pracodawcy dbają o przestrzeń biurową?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

18 lip 2016 12:59


Na dobrze zaprojektowane biuro składa się wiele czynników, które można sprowadzić do zasady „3xE”: estetyka, ergonomia i elastyczność. Stworzenie pierwszego wrażenia trwa siedem sekund i jest kluczowe dla oceny miejsca. Przestrzeń spójna z wizerunkiem firmy i identyfikacją wizualną, skutecznie podkreśla profesjonalizm i integralność przedsiębiorstwa.

Ponadto dostosowanie jej do możliwości psychofizycznych człowieka gwarantuje efektywną organizację pracy i minimalizuje prawdopodobieństwo chorób zawodowych, wpływając pozytywnie na samopoczucie oraz wydajność. Elastyczność, czyli też wielofunkcyjność, jest obecnie jednym z najważniejszych trendów w tworzeniu nowoczesnych biur.

Czytaj też: Deloitte ma nowe biuro. W jego aranżację włączyli się pracownicy

Nowe technologie zmieniają styl życia, a miejsce pracy powinno mu odpowiadać. Jesteśmy bardziej mobilni. Dynamiczny rynek czy praca projektowa sprawiają, że stałe i kosztowne w modyfikacji rozwiązania, nie sprawdzają się. Aranżowanie pomieszczeń, które nie są dedykowane wyłącznie jednemu zadaniu, np. spotkaniom czy relaksowi, pozwala na zwiększenie ich wydajności.

Analizując te zmienne, trudno stworzyć gotowy przepis na idealne biuro, bo to proces silnie zindywidualizowany. Realizacje z sektora MSP pokazują jednak, że nawet niewielkie powierzchnie można zaaranżować ergonomicznie, tak aby wielofunkcyjność spełnia potrzeby wszystkich pracowników.

- Ciekawa aranżacja siedziby jest wizytówką marki - mówi Zuzanna Mikołajczyk. (Tekniska Polska, fot. mat. pras. Mikomax) - Ciekawa aranżacja siedziby jest wizytówką marki - mówi Zuzanna Mikołajczyk. (Tekniska Polska, fot. mat. pras. Mikomax)

- To właśnie małe i średnie firmy tworzą główny filar naszej gospodarki. Według ostatniego raportu PARP w Polsce działa około 1,77 mln przedsiębiorstw niefinansowych, gdzie aż 99,8 proc. z nich należy do sektora MSP. Większość funkcjonuje w obszarze usług, gdzie poza jakością, bardzo ważne są kwestie wizerunkowe, wpływające na pierwsze wrażenie klienta - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office. – Obecnie jesteśmy świadkami wschodzącego rynku pracownika. Kreowanie obrazu firmy atrakcyjnej i profesjonalnej jest niczym innym jak formą employer brandingu. Ciekawa aranżacja siedziby jest po prostu wizytówką marki - dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA