Wolna amerykanka w zarządzaniu podróżami służbowymi

Orbis opublikował raport: „Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi”. 57 proc. respondentów przyznało, że w ich firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za budżet związany z podróżami służbowymi.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wolna amerykanka w zarządzaniu podróżami służbowymi

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

13 cze 2013 14:41


Grupa Hotelowa Orbis wspólnie ze swoim partnerem strategicznym firmą Accor przeprowadziła ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Próba objęła 300 respondentów, z czego 60 proc. stanowiły osoby podróżujące (top management, managerowie wyższego i niższego szczebla), 40 proc. osoby organizujące podróże (asystent/ka managementu, działy HR, koordynatorzy i pracownicy wsparcia sprzedaży).

Wyjazdowa wolna amerykanka

W 43 proc. spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40 proc.), kierownik działu (20 proc.), dział administracji (18 proc.), dyrektor generalny (16 proc.), dyrektor finansowy (12 proc.) i dział HR (4 proc.). Co może budzić zainteresowanie to fakt, że u pozostałych 57 proc. respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działaność.

66 spośród 300 badanych firm potwierdziło używanie TMC (ang. Travel Management Companies) do organizacji wyjazdów CORPO, a 23 zadeklarowały chęć skorzystania z usług pośrednika w najbliższej przyszłości. Usługi jakie najchętniej respondenci chcieliby zlecać zewnętrznym podmiotom to: kupno biletów lotniczych (32 proc.) i rezerwacja hoteli (30 proc.).

Respondenci podali, że najchętniej stosowanym narzędziem do dokonywania rezerwacji są: platformy rezerwacyjne (36 proc.), kontakt telefoniczny z recepcją hotelową (35 proc.), i TMC (20 proc.). Narzędzia te zostały wskazane przede wszystkim ze względu na: oszczędność czasową (51 proc.), komfort (46 proc.), potrzebę kontaktu z drugą osobą (31 proc.), minimalizacja kosztów (24 proc.).

Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie CORPO (54 proc.). Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350 - 500 złotych (100 EUR) za noc - tak wskazało 31 proc. respondentów. Na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że aż 53 proc. firm nie posiada listy rekomendowanych hoteli.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA