Volvo walczy z zawodowym... bólem pleców

Z badań przeprowadzonych przez Volvo Trucks wynika, że ponad połowa europejskich kierowców samochodów ciężarowych uskarża się na bóle pleców, szyi i barków. Nowy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo ma pozwalać na kierowanie autem ciężarowym niemal bez wysiłku - i tym samym zmniejszać ryzyko urazów.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Volvo walczy z zawodowym... bólem pleców

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

19 lut 2014 10:35


W rezultacie spędzania długich dni za kierownicą, wielu kierowców zaczyna odczuwać ból w górnych partiach pleców. Problem schorzeń zawodowych jest znany od dawna. W przeprowadzonej przez Volvo Trucks ankiecie, obejmującej 160 kierowców ciężarówek w Europie, ponad połowa respondentów przyznała się, że cierpi na bóle pleców, barków i szyi. Uczestnikami tego badania, zrealizowanego w latach 2011-2012, byli w większości mężczyźni wykonujący przewozy długodystansowe.Z innego badania, wykonanego w 2011 r. przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy, wynika, że problemy z układem mięśniowym i kostnym ma 54% kobiet i 37% mężczyzn zatrudnionych w europejskim sektorze transportowym. U kierowców problemy te dotyczą najczęściej pleców, barków i szyi.

Peter Bark, który bada kwestie zdrowia i bezpieczeństwa jako pracownik Instytutu Transportu, jednostki badawczej zajmującej branżą transportową i logistyczną, wyjaśnia przyczyny: - Napinanie mięśni ramion i szyi, w połączeniu z powtarzalnymi ruchami, znacznie obciąża niektóre grupy mięśni. Zakładam, że mocniejszy chwyt koła kierownicy podczas manewrowania jeszcze bardziej to obciążenie potęguje. Duże mięśnie, takie jak np. biceps (mięsień dwugłowy ramienia), nie są aż tak wrażliwe, lecz podczas napinania mięśni przedramienia połączonych z dłonią i palcami może pojawiać się uczucie zmęczenia. Również napinanie mięśni barków skutkuje fizycznym zmęczeniem, które następnie rozszerza się na plecy i szyję.

Nowy Aktywny Układ Kierowniczy Volvo ma w znacznym stopniu tłumić wibracje na kole kierownicy wywoływane nierównościami w nawierzchni drogi. W ten sposób powinien nie tylko ułatwiać kierowanie, ale także zmniejszać ekspozycję mięśni i stawów na drgania.
Podczas jazdy z małą prędkością po równej drodze, Aktywny Układ Kierowniczy Volvo zmniejsza siłę niezbędną do obracania kołem kierownicy o ok. 75%. Na drodze wyboistej zaś, wg deklaracji niemal całkowicie - w 95-100% - ma eliminować szarpnięcia. W połączeniu ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift oznacza to mniejsze fizyczne obciążenie, jakiemu poddawany jest kierowca.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA