Twitter traci popularność. Użytkownicy odchodzą

Mimo dobrych wyników sprzedaży na poziomie 710 mln USD, inwestorów rozczarowała słabnąca popularność Twittera.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Twitter traci popularność. Użytkownicy odchodzą

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

11 lut 2016 15:46


Z oficjalnych danych wynika, że mikroblogowa platforma traci użytkowników. Na koniec 2015 r. miała ich 305 mln, o 2 mln mniej niż po III kwartale (mowa o użytkownikach aktywnych), przegrywając nawet z Instagramem, który we wrześniu 2015 pochwalił się liczbą 400 mln aktywnych użytkowników.

Od takich gigantów, jak Facebook czy Google dzieli Twittera przepaść. Serwis społecznościowy Marka Zuckerberga na koniec 2015 r. mógł pochwalić się 1,6 mld aktywnych użytkowników. Z kolei z każdego z ośmiu sztandarowych produktów Google korzysta ponad 1 mld użytkowników.

Zdaniem analityków, Twitter to wciąż stosunkowo niszowy produkt, którego atrakcyjność w oczach internautów nie jest na tyle wysoka, by mógł on dalej się rozwijać. Z wizerunkiem tym próbuje walczyć zarząd pod przewodnictwem Jacka Dorseya: w planach firmy jest m.in. zmiana algorytmu wyświetlania tweetów, tak, by głównym kryterium nie była chronologia, a popularność publikujących na Twitterze osób i instytucji czy preferencje samego właściciela konta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA