Telemarketing, praca na słuchawce: Kto tak naprawdę do nas dzwoni?

Telemarketer - nienawidzimy, gdy do nas dzwoni. Kochamy, gdy sami potrzebujemy pomocy. Pracę "na słuchawce" wykonuje obecnie w Polsce 250 tys. osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Telemarketing, praca na słuchawce: Kto tak naprawdę do nas dzwoni?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

3 mar 2015 20:43


Dlaczego tak nie lubimy telemarketerów? Skąd tyle jadu, hejtu i nienawiści w postach internautów? Skąd tyle narzekań na natarczywe telefony? Skąd oni znają mój numer telefonu i dlaczego właśnie do mnie dzwonią z ofertą, której nie potrzebuję?

O kim mowa? O telemarketerach, zwanymi też: agentami, konsultantami czy doradcami. Telemarketerzy to osoby pracujące w call center i wykonujące różne zadania. Podstawowy podział pracy telemarketerów wynika z kierunku ruchu telefonicznego w call center: inbound (ang.inbound calls) czyli rozmowy przychodzące i outbound call – rozmowy wychodzące (z call center).

Czytaj też: "Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

Tak naprawdę nasza złość skierowana jest tylko w jednym kierunku – do tych, co do nas dzwonią. Bo jeśli my dzwonimy, jeśli my mamy jakiś problem, potrzebę, wtedy telemarketerów, zwłaszcza tych, którzy rozwiążą nasz problem w pierwszym kontakcie - kochamy ich, a firmę chwalimy za profesjonalną usługę.

Skupmy się jednak na tych, co do nas dzwonią. Dlaczego tak często jesteśmy molestowani ofertami? Przede wszystkim nie często. Polski konsument otrzymywał średnio dużo mniej telefonów z propozycją zakupów niż konsument na zachodzie Europy czy w USA.

Ponadto dzwonienie znacznie ogranicza polskie prawo. Z raportu „Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego” przeprowadzonego przez MillwardBrown na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, wynikają następujące wnioski:

- 32 proc. ankietowanych czyli mniej niż 1/3 dorosłej populacji Polaków odebrało w ciągu ostatnich 12 miesięcy telefony reklamowe – ponad 2/3 populacji telefonu reklamowego nie otrzymało;

- Sześciu na dziesięciu odbierających telefony reklamowe (62 proc.) wysłuchuje do końca przedstawianej w nich oferty, ale z niej nie korzysta;

- Według deklaracji osób, które odebrały telefon reklamowy w ciągu ostatniego miesiąca, dzwoniący najczęściej przedstawiali produkty i usługi z branży telekomunikacyjnej (36 proc.), Internetu/ telewizji (24 proc.), zdrowia i farmaceutyki (23 proc.), ubezpieczeń (18 proc.) oraz finansów (17 proc.);

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

hartyy44 2015-09-03 15:48:33

Nowe rozwiązanie dla branży telemarketingowej proponuje firma Call Center Online (callcenteronline.pl). Tworzy ona właśnie platformę online, która ma ułatwiać firmom call center kontakty z pracownikami. Na stronie znajdzie się giełda zleceń call center, giełda pracy dla telemarketerów, szkolenia oraz system call center z centralą telefoniczną, możliwością monitorowania pracy itp.