Rodzicielstwo nie przeszkadza w pracy

Zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wychowywanie dzieci oraz łączenie pracy zawodowej obojga rodziców z obowiązkami domowymi to cele kampanii "Etat Tata. Lubię to!".
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rodzicielstwo nie przeszkadza w pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

27 wrz 2013 9:26


"Celem akcji było uświadomienie mężczyznom, że mogą spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi, przez co mogą być jeszcze lepszymi ojcami" - mówił dziennikarz Maciej Kurzajewski, który wraz żoną - Pauliną byli honorowymi ambasadorami kampanii.

Kampania "Etat Tata. Lubię to!" to część projektu "Tata jak Mama" - akcji informacyjnej na rzecz godzenia życia zawodowego i rodzinnego.

Akcja skierowana była do rodziców dzieci w wieku do siedmiu lat oraz do pracodawców, którzy realizują lub chcą realizować dobre praktyki w zakresie zatrudniania rodziców małych dzieci. Wśród głównych założeń organizatorów kampanii było m.in. podkreślenie roli ojca w życiu rodziny, co miało skutkować zachęceniem mężczyzn do czynnego udziału w wychowaniu dziecka.

Badania wykonane w ramach kampanii wykazały tendencję odchodzenia od tradycyjnego modelu rodziny w stronę partnerskiego podziału obowiązków domowych i rodzinnych. Większość mężczyzn zadeklarowała aktywny udział w wychowywaniu dzieci oraz wykonywanie czynności związanych z dbaniem o dom. Respondenci nie zgadzali się z opinią, że niepracujące osoby są lepszymi rodzicami ani, że kobiety lub mężczyźni woleliby prowadzić dom i wychowywać dzieci niż pracować zawodowo.

W ramach kampanii zorganizowano m.in. ogólnopolskie konkursy: "Dobre Praktyki Pracodawców" oraz "Dzień z Dzieckiem w Pracy". 70 firm i organizacji, które uczestniczyły w tym drugim konkursie, nagrodzono mobilnym kącikiem dla dziecka w zakładzie pracy.

Efektem konkursów w firmach uczestniczących w nich jest m.in. ustanowienie Dnia z Dzieckiem w Pracy (rodzice w sytuacji awaryjnej będą mogli zabrać dziecko do zakładu pracy) oraz stworzenie bazy dobrych praktyk w zakresie takich form zatrudnienia, które ułatwiają godzenie roli rodzica małych dzieci z aktywnością zawodową.

"Myślę, że nasz cel został osiągnięty, a akcja, którą zorganizowaliśmy, zmieni sposób myślenia Polaków, co do wychowywania dzieci oraz pozwoli na pełny rozwój zawodowy zarówno matek jak i ojców" - powiedziała Jolanta Bylica, rzecznik prasowy projektu.

Akcja rozpoczęła się w październiu ub.r. i zakończy się 30 września 2013; pomysłodawcy nie wykluczają organizacji kolejnych edycji projektu.

Kampania współfinansowana jest z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA