Polacy ćwiczą. Zumba traci na popularności, a crossfit zyskuje

0 0
Polacy ćwiczą. Zumba traci na popularności, a crossfit zyskuje
Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu w Polsce. (Fot. Pixabay)

• Badania pokazują, że wzrost zainteresowania sportem można zaobserwować w styczniu, co niewątpliwie wiąże się z postanowieniami noworocznymi, a kolejne apogeum popularności aktywności fizycznej przypada na wrzesień i październik.
• Joga praktykowana jest w Polsce od lat i wciąż ma stałe grono zwolenników.
• Crossfit coraz bardziej popularnym rodzajem treningu, a zainteresowanie zumbą spada.

– Joga jest treningiem ponadczasowym, z kolei zumba, która przez wiele lat święciła triumfy (pojawiła się w naszym kraju w 2010 roku), już od 2014 roku notuje spadek popularności. Natomiast crossfit nieprzerwanie od 2012 roku staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową – mówi Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl.

Zdaniem Aleksandry Balcerzak popularność crossfitu z pewnością będzie się utrzymywać przez cały rok. Treningi będą wspomagane nowymi technologiami.

– Według amerykańskich naukowców najważniejszym trendem na ten rok będą inteligentne urządzenia, inteligentne tkaniny bądź inteligentne zegarki, które będą mierzyć parametry ciała i efektywność podczas treningu. Istotną rolę będzie też pełnił trening z wykorzystaniem własnej masy ciała, czyli tzw. kalistenika. Jest to trening ponadczasowy. Czyli z jednej strony można zaobserwować zwrócenie się ku nowym technologiom, z drugiej zaś powrót do tych pierwotnych, ćwiczonych w starożytności dyscyplin. Jest to bardzo ciekawa zależność – podkreśla Aleksandra Balcerzak.

Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl (Fot. Newseria)
Aleksandra Balcerzak z FitPlanner.pl (Fot. Newseria)

Badania pokazują, że aktywność fizyczna jest silnie skorelowana z postanowieniami noworocznymi. W styczniu 2015 roku w wyszukiwarce Google dla frazy „fitness Warszawa” odnotowano około 1600 wyszukań, w lutym liczba ta spadła do 1000, w marcu znów wzrosła (do 1300), a później zaczęła systematycznie spadać – w maju zarejestrowano zaledwie 590 wyszukiwań.

– W styczniu jest takie apogeum popularności aktywności fizycznej. Niestety, nasz zapał jest słomiany. Kolejne apogeum popularności sportu, ćwiczeń i aktywności fizycznej przypada na październik i wrzesień. Chociaż są takie dyscypliny jak np. crossfit, które właściwie przez cały rok utrzymują się na stałym wysokim poziomie, jest to około kilkudziesięciu tysięcy wyszukań miesięcznie – dodaje Aleksandra Balcerzak.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.