Nie górnicy, nie hutnicy. Najciężej pracują... przedsiębiorcy

Przedsiębiorcy pracują tygodniowo średnio 8 godzin i 14 minut dłużej niż pracownicy zatrudnieni na etat, rzadziej też korzystają ze zwolnień lekarskich oraz urlopu wypoczynkowego.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Nie górnicy, nie hutnicy. Najciężej pracują... przedsiębiorcy

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

3 cze 2014 15:59


W ciągu ostatnich 12 miesięcy, tylko 12,7 proc. przedsiębiorców przebywało na zwolnieniu lekarskim, w porównaniu do 27,5 proc. pracowników etatowych.

W tym samym okresie, z urlopu wypoczynkowego skorzystało 58,8 proc. przedsiębiorców i 78,5 proc. pracowników zatrudnionych na etat.

Takie są wyniki badania prof. Dominiki Maison, przeprowadzonego na zlecenie: Pracodawców RR oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Zaprezentowano ją podczas konferencji prasowej o intrygującej nazwie: "Kto tu jest klasą robotniczą?"

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie, w której uczestniczyło 524 pracujących na etatach oraz 513 właścicieli firm z sektora MŚP.

- Pracodawca zawsze chce trzymać rękę na pulsie, myśli jak zarobić i jak utrzymać się na rynku, a w przeciwieństwie do niektórych pracowników, nie posuwa się do wyłudzania fałszywego zwolnienia lekarskiego - powiedział Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RR. - Dlatego chciałbym kolejny raz zaapelować, aby modna ostatnio idea life-work balance dotyczyła nie tylko pracowników, ale przede wszystkim przedsiębiorców, bo to biznes kreuje miejsca pracy.

Jak skomentował Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP, wyniki tego badania potwierdzają, że przedsiębiorcy są najciężej pracującą grupą społeczną w Polsce. "Nasilające się z różnych stron ataki na "wyzyskiwaczy", którzy nic nie robią, tylko wyzyskują klasę robotniczą, nie mają żadnego oparcia w rzeczywistości. Warto też zwrócić uwagę, że należymy do grupy najzdrowszych Polaków i można rzecz: zdrowy jak przedsiębiorca!" - ironizował Kaźmierczak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA