Małe i średnie firmy nie boją się ekspansji zagranicznej

• Niemal połowa właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw zamierza w perspektywie roku szukać okazji biznesowych na rynkach zagranicznych.
• Polacy częściej deklarują chęć ekspansji zagranicznej niż Niemcy i Czesi.
• Według Konfederacji Lewiatan na wejście na rynki zagraniczne czterokrotnie częściej decydują się spółki korzystające z nowych technologii.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Małe i średnie firmy nie boją się ekspansji zagranicznej

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

7 paź 2016 9:37


Polskie firmy reprezentujące segment MŚP stopniowo wchodzą na światowe rynki. 40 proc. kierowników uczestniczących w badaniu Ipsos MORI (zleconym przez Microsoft) potwierdza, że ich firmy szukają możliwości w nowych obszarach geograficznych. Wynik ten napawa optymizmem, tym bardziej, że jest to dwukrotnie wyższy odsetek niż w Niemczech czy we Francji. W sąsiadujących Czechach co trzeci decydent uważa, że w najbliższym roku będzie szukać zleceń poza rynkiem wewnętrznym.

Polscy przedsiębiorcy zwracają uwagę na rosnące znaczenie innowacji i technologii na drodze zdobywania nowych rynków. W świetle badań przeprowadzonych przez Konfederację Lewiatan 78 proc. firm z segmentu MMŚP przyznaje, że inwestycje w innowacje są niezbędne, jeżeli firma chce skutecznie konkurować na rynku polskim, a prawie dwie trzecie jeśli firma chce sprostać wymaganiom klientów na rynkach zagranicznych.

Badania Konfederacji Lewiatan wskazują, że przedsiębiorstwa korzystające z nowych technologii czterokrotnie częściej decydują się na ekspansję zagraniczną niż te, które nie wprowadziły dotychczas żadnych nowoczesnych rozwiązań.

Więcej czytaj na wnp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.