Lot w tunelu aerodynamicznym, przejażdżka Ferrari czy lot balonem. Czego to szef nie wymyśli

Działy HR we współpracy z menedżerami lub ze wsparciem firm zewnętrznych tworzą systemy motywacyjne, aby budować zaangażowanie pracowników. Na rynku pojawiają się również niestandardowe pomysły pokazujące jak przez oderwanie pracownika od biurka i podarowanie mu zaskakującego przeżycia może zmotywować go do dalszego działania.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lot w tunelu aerodynamicznym, przejażdżka Ferrari czy lot balonem. Czego to szef nie wymyśli

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

12 paź 2015 10:57


- Lot w tunelu aerodynamicznym, przejażdżka Ferrari czy lot balonem, to niezwykła forma podziękowania za dotychczasową współpracę i oryginalny sposób motywowania zespołu. Firm chcących podarować pracownikom emocje w prezencie, aby budować ich lojalność i zaangażowanie przybywa z roku na rok – komentuje Kornel Piesio z serwisu PrezentMarzen.com.

Firmy inwestują środki finansowe i czas wdrażając systemy motywacyjne, często skierowane nie tylko do swoich pracowników, jak również do partnerów i klientów biznesowych. Część firm idzie jednak o krok dalej jednocześnie kreując nowy trend w motywowaniu pracowników w formie fundowania im oryginalnych przeżyć, spełniania marzeń.

Nowy trend w budowaniu relacji z partnerami biznesowymi i motywowania pracowników w postaci niestandardowych przeżyć do niedawna był w Polsce jeszcze egzotyką, analogicznie jak idea "corporate wellness", dziś jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez korporacje, ale również polskie firmy.

Motoryzacja i latanie

Kluczową kwestią w korzystaniu z nowoczesnej formy nagradzania pracowników i kontrahentów jest znajomość ich zainteresowań. Skok ze spadochronem to na przykład odpowiedni prezent dla osoby, która uwielbiają dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi lub masaż gorącymi kamieniami dla osoby ceniącego sobie spokój i relaks. 

- Z naszych obserwacji wynika, iż największym zainteresowaniem w ofercie biznesowej cieszą się prezenty w postaci przeżyć związane z motoryzacją, jak drifting, przejażdżki luksusowymi, sportowymi autami. Drugie miejsce zajmują doznania w powietrzu czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Kolejna popularna kategoria to aktywności sportowe, jak strzelanie z broni czy gry taktyczne – mówi Kornel Piesio.

Kolejne lata pokażą, czy niestandardowa forma motywowania pracowników i budowania lojalności klientów, dostarczająca im niezapomnianych przeżyć ma szansę stać się skutecznym narzędziem motywacyjnym w biznesie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Baba 2016-03-07 09:42:31

Pani Aniu, moim zdaniem wszytko jest dla kobiet. Ja akurat sportowymi samochodami nie jeździłam, za to latałam w tunelu aerodynamicznym FreeFlyCenter. Ta rozrywka jest dla obu płci i równie dobrze można się bawić.

Anna 2015-10-13 12:52:53

Myślałam, że jazda sportowym samochodem jest tylko dla facetów. Kiedy jednak szef zorganizował nam event w długi weekend, gdzie jeździliśmy takimi małymi bolidami, to powiem tak: dawno się tak dobrze nie bawiłam :)

REKLAMA