Lot balonem czy kurs sushi - co bardziej zmotywuje pracownika?

Przejażdżka Lamborghini, skok ze spadochronem lub kurs fotografii... Oryginalny pomysł na motywowanie i nagradzanie najlepszych pracowników może być kluczem do zdobywania przewagi konkurencyjnej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lot balonem czy kurs sushi - co bardziej zmotywuje pracownika?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

2 lip 2014 13:33


Podstawą w efektywnym motywowaniu jest wiedza oparta na badaniach dotyczących czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy oraz sposobów nagradzania najlepszych. Coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę, projektując i wprowadzając systemy motywacyjne oparte na pozapłacowych benefitach. Niektóre organizacje, działy HR idą o krok dalej kreując nowy trend w motywowaniu pracowników w postaci niezapomnianych przeżyć.

Czytaj też: Premie finansowe mogą... zrujnować biznes i zniszczyć firmę

- Przejażdżka Lamborghini, lot balonem lub kurs fotografii, to niezwykły sposób podziękowania za dotychczasową pracę i formy motywowania zespołu. Pracodawców chcących podarować pracownikom emocje w prezencie przybywa z roku na rok jak wynika z otrzymywanych przez nas zapytań ofertowych - komentuje Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com.

Oryginalny pomysł na motywowanie i nagradzanie najlepszych pracowników może być kluczem do zdobywania przewagi konkurencyjnej - jak wskazują doświadczenia z Europy Zachodniej. Nowy trend w motywowaniu pracowników w postaci niestandardowych przeżyć do niedawna był Polsce jeszcze egzotyką, analogicznie jak idea "corporate wellness", dziś jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez korporacje, ale również polskie firmy.

Czytaj też: Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?

Jak wynika z danych sprzedażowych serwisu prezentmarzen.com udział kwotowy zamówień realizowanych przez firmy, które decydują się na podarowanie pracownikom lub partnerom emocji w prezencie systematycznie rośnie. W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7 proc., rok później już ponad 16 proc. Co oznacza, iż nie jest to tylko moda na prezenty gwarantujące niezapomniane wrażenia dla osób prywatnych, ale również ciekawa i wyróżniająca forma nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych klientów.

Poznaj marzenia pracownika

Kluczową kwestią w nagrodzeniu pracownika w postaci niezapomnianych wrażeń, jeśli chcemy podziękować mu za wyniki sprzedażowe czy inną formę personalnego wkładu w rozwój firmy jest znajomość zainteresowań danej osoby. Skok ze spadochronem to na przykład odpowiedni prezent dla pracownika, który uwielbiają dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi lub masaż gorącymi kamieniami dla ceniącego sobie spokój i relaks.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.