Klienci chcą wspierać lokalnych producentów

Czy pochodzenie marki ma znaczenie? Okazuje się, że duma narodowa może być istotnym kryterium zakupowym.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Klienci chcą wspierać lokalnych producentów

PODZIEL SIĘ


Autor: pt/pap

24 maj 2016 7:33


Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie marki przy wyborze produktu, aż 75 proc. z nich uważa, że to bardzo istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych - czytamy w najnowszym raporcie Nielsena - pisze "Puls Biznesu".

"Jednym z najbardziej zaskakujących wyników badania jest fakt, że kraj pochodzenia marki jest tak ważny - lub nawet ważniejszy - dla konsumenta, jak pozostałe kryteria determinujące zakup, takie jak cena czy jakość. W zatłoczonym świecie handlu detalicznego pochodzenie marki może być istotne dla jej wyróżnienia się na rynku, jednak poziom sentymentu konsumentów waha się zależnie od kategorii i kraju.

W związku z tym obecność silnej marki na rynku musi być ostrożnie zarządzana, niezależnie od tego, czy marka jest globalna czy lokalna. Ostatecznie marki, które dostarczają produkty wysokiej jakości oraz odwołujące się bezpośrednio do konsumenta, będą miały przewagę na wszystkich rynkach" - mówi Patrick Dodd, zarządzający grupą krajów w Nielsenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.