Jeremy Gutsche o najciekawszych trendach tego roku

Łowca trendów i twórca serwisu TrendHunter.com - Jeremy Gutsche, przedstawia innowacyjne wynalazki 2013 r., które mają szansę na duży sukces w przyszłości.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jeremy Gutsche o najciekawszych trendach tego roku

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 paź 2013 12:10


Mijający rok pokazuje, że ludzie coraz częściej sięgają po tradycyjne i zwyczajne przedmioty lub produkty nadając im nowy wygląd lub zastosowanie. Natomiast rozwój technologiczny w dużym stopniu wpływa na działania firm zwłaszcza pod względem zaangażowania konsumentów tak, aby mogli oni poczuć i doświadczyć markę. Oto kilka przykładów takich innowacji.

Automaty 3.0 - od rozpoznawania twarzy, po wpisy na żywo. Automaty stają się jeszcze bardziej interaktywne. Idealnym przykładem jest np. maszyna pozwalająca na wymianę produktów pomiędzy ludźmi. W ten sposób produkt już nam niepotrzebny możemy oddać
i jeszcze na tym zyskać.

Zmodyfikowana zwyczajność - ketchup w pistolecie do kleju czy przyprawy we fiolkach alchemicznych - nowe produkty to coraz częściej modyfikacje tego, co znane i zwyczajne.

Narzucona interakcja - kawiarnie i przedsiębiorcy wchodzą na nowy poziom otwartości. Tworzą interaktywne hot spoty, które sprawiają, że przedsiębiorcy współpracują ze sobą.

Zakupomizacja - interaktywne zakupy są coraz bardziej powszechne poprzez aplikacje nagradzające nas czy informacje o promocji jeszcze przed wejściem do sklepu. Wchodząc do konkretnego lokalu można nawet otrzymać rabat za wykonanie zadania, np. odwiedzenie konkurencji po drugiej stronie ulicy.

Zrównoważone budownictwo - nowy poziom podejścia do ekologii w budownictwie. Obecnie budynki mają być coraz bardziej przyjazne dla środowiska np. pod względem zużycia surowców nieodnawialnych. Natomiast stały rozwój sprawia, że już powstają konstrukcje, które same dla siebie produkują elektryczność oraz jedzenie i wodę pitną dla zamieszkujących lub pracujących w nich osób.

Zachęcający branding - interaktywne mega projekcje czy koncerty wykonywane na tak interesujących instrumentach muzycznych jak organy z czekolady. W ostatnich latach marki zaczęły aktywizować konsumentów w internecie. Jednak obecnie widać, że poparcie
w mediach społecznościowych można utrzymać tylko angażując tych konsumentów także
w rzeczywistości, poprzez coraz ciekawsze akcje i eventy.

Materialny świat wirtualny - kody QR, wirtualne przebieralnie oraz rozszerzona rzeczywistość - świat udogodnień wirtualnych jest wykorzystywany jako przestrzeń handlowa łącząca rzeczywiste zakupy z ecommerce.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

7 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

irass 2013-11-06 18:21:04

Zazdroszczę Ci Susie obecności na żywo na tym evencie. A jak oceniasz Kongres jako całość? Warto było zakupić bilet?

Lena 2013-11-06 15:08:17

Ja też jestem pod wrażeniem wiedzy i jakości tego, co ma do powiedzenia ten Pan. Klasa sama w sobie i warto się od takich ludzi uczyć. Choćby na takich właśnie konferencjach.

Susie 2013-11-06 12:16:13

Też byłam na kongresie:) Potwierdzam wypowiedź kolegi poniżej. Ludzie słuchali Gutsche jak zaczarowani nie bez powodu- jego wykład był świetnie przeprowadzony i bardzo inspirujący. Po jego wysłuchaniu czułam się bardzo zmotywowana do działania.