Instagram, Twitter, Facebook rosną siłę. W tych krajach są najbardziej popularne

O połowę wzrosła liczba użytkowników Twittera w Danii i na Ukrainie. Facebook jest mało popularny w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, Instagram również przyciąga coraz więcej internautów w wielu krajach – wynika z najnowszej analizy Gemiusa.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Instagram, Twitter, Facebook rosną siłę. W tych krajach są najbardziej popularne

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 kwi 2015 12:55


Facebook, Instagram i Twitter to dla marketerów wartościowe kanały komunikacji z potencjalnymi konsumentami. Gemius postanowił sprawdzić, jakim zainteresowaniem te serwisy społecznościowe cieszą się wśród internautów między 18 a 69 rokiem życia. Pod uwagę wzięto wybrane kraje: Turcję, Rosję, Ukrainę, Polskę, Danię, Rumunię, Węgry, Białoruś. Analiza dotyczyła danych średniomiesięcznych z lat 2013–2014.

Okazało się, że spośród badanych krajów Twitter, który notabene powstał niemal dekadę temu (21 marca 2006), największą popularnością cieszył się w Turcji. Miesięcznie odwiedzał go średnio co trzeci użytkownik sieci, jednak w 2014 roku przyciągnął nieco mniej użytkowników (32 proc.) niż w 2013 roku (34 proc.).

Czytaj też: W Stanach Zjednoczonych większość rekruterów korzysta z Twittera

Tymczasem dane średniomiesięczne pokazują, że 40-procentowym wzrostem zainteresowania Twitter cieszył się w Danii (z 8 proc. w 2013 roku do 11 proc. w 2014 roku). Z kolei Ukrainie wzrost wyniósł 56 proc. (z 9 proc. w 2013 roku do 13 proc. w 2014 roku).

W 2014 roku, podobnie jak w 2013 roku, Facebook cieszył się najmniejszym zainteresowaniem spośród badanych krajów w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, a więc w państwach o dużej popularności VKontakte, czyli rosyjskiego portalu społecznościowego.

Facebooka w badanym okresie odwiedzało średnio trzech na dziesięciu użytkowników sieci w Rosji (31 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku) i na Ukrainie (33 proc. w 2014 roku, 30 proc. w 2013 roku), a na Białorusi średnio dwóch na dziesięciu internautów (18 proc. w 2014 roku, 21 proc. w 2013 roku).

Instagram w każdym z badanych krajów zyskał na popularności, jednak dla danych średniomiesięcznych dynamika wzrostu była zróżnicowana w zależności od analizowanego rynku. W 2014 roku, w porównaniu z wcześniejszym okresem, Instagram przyciągnął ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji (13 proc. w 2014 roku, 6 proc. w 2013 roku), dwa razy więcej na Ukrainie (7 proc. w 2014 roku, 4 proc. w 2013 roku) oraz prawie dwa razy więcej w Polsce (9 proc. w 2014 roku, 5 proc. w 2013 roku). W pozostałych krajach różnice te były mniejsze.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA