Firmy w Polsce na bakier z social media. Jesteśmy w ogonie Europy

• W Polsce tylko 8,4 proc. firm jest obecnych w social media - wynika z szacunków Komisji Europejskiej.
• Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18 proc.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy w Polsce na bakier z social media. Jesteśmy w ogonie Europy

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl/JM

25 mar 2016 13:00


- Ze wszystkich statystyk paneuropejskich wynika, że wykorzystanie potencjału cyfrowego ciągle nie jest optymalne i ciągle można zrobić więcej niż teraz – mówi w rozmowie z Newserią Jakub Turowski, dyrektor ds. polityki publicznej Facebook w Polsce. – Aktywność Facebooka pozwala na rozwój setek tysięcy lokalnych małych i średnich firm w naszym kraju - dodaje.

Jako przykład podaje jedną z firm odzieżowych "Szyjemy Sukienki", która zaczynała od fanpage’u na Facebooku, a dziś zatrudnia osiem osób, prowadzi ogólnopolską sprzedaż i przymierza się do wejścia na rynki zagraniczne.

Facebook daje przede wszystkim duży zasięg

Jak wynika z raportu firmy Gemius, w Polsce korzysta z niego ok. 20 mln osób, czyli 80 proc. internautów. Największą popularnością serwis cieszy się wśród osób w przedziałach wiekowych 25–34 lata oraz 15–24 lata. Zdecydowana większość użytkowników śledzi fanpage co najmniej jednej firmy. Facebook rozwija również narzędzia dla firm, które umożliwią im m.in. dotarcie do klientów i skuteczną komunikację z nimi.

– To dlatego otworzyliśmy biuro w Warszawie. Przez cały rok będziemy rozwijać szereg programów edukacyjnych, które są kierowane w sposób bardzo bezpośredni do małych i średnich przedsiębiorstw tak, aby one wiedziały, jak ten potencjał wykorzystywać – podkreśla Turowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA