Drużyna pod przewodnictwem Polaka wygrała Hackathon na Filipinach

Zespół pod przewodnictwem Michała Jakubowskiego stworzyła grę edukacyjną „World of Startups” i wygrała Hackathon na Filipinach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Drużyna pod przewodnictwem Polaka wygrała Hackathon na Filipinach

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

26 sie 2015 9:43


W sierpniową noc z 21 na 22, w Manili na Filipinach młodzi uczestnicy wzięli udział w 24 godzinnym Hackathonie. To wydarzenie, w którym biorą udział zespoły programistów komputerowych, grafików oraz menadżerów, wspólnie tworząc aplikacje w odpowiedzi na zadane tematy.

Projekty Click i D-SEE

Na tegorocznym Hackatonie w Manili spotkało się ponad 100 osób z różnych krajów, między innymi: Filipin, Wietnamu, Sri Lanki, Indii, Nepalu, Turcji, Hiszpanii. Polskę reprezentowała Fundacja Autokreacja w ramach projektu D-SEE i Fundacja Instytut Innowacji (projekt Click).

Projekt D-SEE (Digitizing Social Entrepreneurship Education) oparty jest na założeniu, że szkolenia z zakresu przedsiębiorczości w formie gier mają większe szanse na przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie młodzieży. Rezultatem projektu będzie gra symulacyjna powstała podczas filipińskiego Hackathonu 2015 dostępna online dla młodych przedsiębiorców.

Celem projektu Click jest podniesienie kompetencji informacyjno-komunikacyjnych wśród młodych osób poprzez efektywniejsze wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi technologicznych takich jak: telekonferencje, poczta elektroniczna, zarządzanie elektronicznymi kalendarzami. Założeniem projektu jest również promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży i osób pracujących z młodzieżą. W ramach projektu powstanie narzędzie on-line dla osób pracujących z młodzieżą.

Sukces Polaków

Uczestnicy podzieleni zostali na 12 grup, w których przez 24 godziny odbywała się burza mózgów mająca na celu powstanie gier edukacyjnych i aplikacji.

Podczas Hackatohnu powstało 12 innowacyjnych prototypów gier, które zaprezentowane zostały jurorom drugiego dnia. Decyzją jury zwyciężyła gra edukacyjna „World of Startups”, której pomysłodawcą jest Michał Jakubowski, asystent w Centrum Gier Symulacyjnych i Grywalizacji na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.Gra skupia się na wyjaśnieniu najczęściej pojawiających się błędów w tworzeniu i prowadzeniu start-upu poprzez rozwiązywanie ok. 24 interaktywnych zadań.

Grupa w składzie: Michał Jakubowski (Polska), Jose Fernando Gonzales (Filipiny), Marc Chiapella (Hiszpania), Małgorzata Łuczak (Polska), Gökhan Kirbac (Turcja), Hom Bahadur Thapa (Nepal), Federico Zomeño Breitenstein (Hiszpania) pracowała 24 godziny nad powstaniem prototypu gry. W związku z wygraną grupa będzie kontynuować pracę nad ukończeniem gry przez najbliższe miesiące.
W październiku 2016 w Warszawie odbędzie się prezentacja gotowego produktu, a do tego czasu zwycięzcy otrzymają pomoc finansową i merytoryczną.

W dziedzinie aplikacji natomiast wygrał projekt: „SUM (Start Up Mart)”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA