Drogi bałagan na firmowym biurku

Bałagan w papierach i na biurkach pracowników powoduje straty, które światowe koncerny szacują na 15-20 proc. swojego budżetu w skali roku – podaje „Gazeta MSP”.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Drogi bałagan na firmowym biurku

PODZIEL SIĘ


Autor: Przegląd prasy/Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw

18 kwi 2013 15:59


Przeciętny pracownik biurowy spędza średnio 4 tygodnie rocznie na szukaniu zagubionych dokumentów - dodaje „Gazeta MSP". Gdy już coś zgubi i nie potrafi odnaleźć, postanawia ponownie opracować dany dokument. W ten sposób powstają niepotrzebne duplikaty, a czas zostaje zmarnowany.

Pieniądze „znikają" również dzięki niepotrzebnym odsetkom, które pojawiły się w wyniku zagubienia faktur. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze koszt papieru, bowiem przeciętny pracownik tworzy do 19 kopii tego samego dokumentu - podaje „Gazeta MSP".

W ankiecie przeprowadzonej przez „Gazetę MSP" wśród zaprzyjaźnionych z gazetą przedsiębiorców, okazuje się, że większość z nich w ogóle nie przykłada uwagi do „biurkowego bałaganu" oraz nie ma świadomości wpływu porządkowania papierów na budżet firmy.

Niektórzy jednak ufają ściśle ustalonym regułom archiwizacji tradycyjnej i elektronicznej. Obawiają się jedynie strat finansowych w możliwości przedostania się ściśle poufnych informacji do ogólnodostępnego obiegu. Znaleźli się również tacy przedsiębiorcy, którzy uważają, że kontrolowanie porządku na biurkach to obniżanie poziomu samopoczucia pracowników - dodaje „Gazeta MSP".

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA