Co najbardziej irytuje nas w pracy?

Na pytanie „Co najbardziej irytuje Cię w pracy?” – tylko 4 proc. respondentów (a może aż 4 procent?) odpowiedziało: Nic. Pozostałych 96 proc. potwierdziło jednak liczne, sugerowane w ankiecie powody do niezadowolenia.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co najbardziej irytuje nas w pracy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

2 paź 2013 13:56


Ankietę na temat przyczyn irytacji w miejscu pracy wypełniło 722 użytkowników portalu Praca.pl. A ponieważ większość gości-internautów Praca.pl to głównie kandydaci do pracy lub osoby pragnące ją zmienić, wyniki badania mają walor reprezentatywności.

Co wskazali respondenci jako najczęstsze powody irytacji w pracy? Na trzech pierwszych, niechlubnych miejscach znalazły się: niskie zarobki (36 proc. odpowiedzi), brak perspektyw (20 proc. wskazań) i przełożony (13 proc. stwierdzeń).

To, że ponad 1/3 respondentów irytuje się z powodu niskich zarobków, specjalnie nie dziwi - chyba każdy z nas wolałby zarabiać więcej. Ci, którzy pracę chcą zmienić, najczęściej szukają stanowisk lepiej płatnych. Także ci kandydaci na rynku pracy, którzy poszukują pierwszego czy kolejnego zatrudnienia, wymagania płacowe coraz częściej ostatnio miewają wysokie.

Niepokoić może drugi w kolejności powód niezadowolenia: brak perspektyw. 1/5 respondentów pracujących na stanowiskach, które nie dają im szansy awansu zawodowego, zdobycia doświadczenia i kwalifikacji przydatnych w przyszłości, to już poważny problem.

W jakim stopniu jest to wynik nieprzystawalności kwalifikacji kandydatów do wymagań danego stanowiska, a w jakim brak stanowiskowych programów rozwoju, szczebli awansów i wyznaczonych ścieżek kariery? - oto pytania warte poważnych badań. Na pewno zaś motyw do zastanowienia dla haerowców, a zwłaszcza rekruterów, czy selekcja kandydatów jest przeprowadzana prawidłowo.

Impulsem do refleksji w pionach HR powinny być także kolejne - trzeci i czwarty - powody irytacji pracowników: przełożony - 13 proc., współpracownicy - 7 proc. Te odpowiedzi ankietowanych dają sygnał, że w wielu firmach nie docenia się jeszcze wagi dobrych relacji międzyludzkich i ich wpływu na motywację i - w konsekwencji - na efektywność pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.