Co i jak jeść w pracy?

- Zdrowy pracownik stanowi dla pracodawcy same korzyści. Dlaczego? To bardzo proste. Taki pracownik jest bardziej wydajny. Pracodawca powinien więc dbać o to, aby pracownicy prowadzili zdrowy tryb życia – pod wieloma względami. Przekłada się to na efekty całej firmy – mówi Ewa Dyraga, prekursorka wellnesu w firmie i założycielka firmy szkoleniowej Prodialog.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co i jak jeść w pracy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 mar 2014 11:52


Pracodawca ma wiele możliwości. Jedną z nich są różnego rodzaju warsztaty o odżywianiu. Można się na nich dowiedzieć, co i kiedy jeść, jakich składników unikać, co jeść przed ważnym spotkaniem, jakie produkty poprawiają koncentrację, jak się odżywiać, żeby nie przytyć i wiele innych.

Odnaleźć zgubiony czas

Jedna z podstawowych kwestii zdrowego odżywiania to czas. Często w pracy jesteśmy zabiegani i nie znajdujemy wolnej chwili. Czy jednak na pewno jest to kwestia natłoku obowiązków?

Anna Krasucka od lat przekonuje uczestników szkoleń, że regularne jedzenie gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Dzięki racjonalnemu i przemyślanemu odżywianiu możemy zwiększyć koncentrację, kreatywność, polepszyć samopoczucie i zdrowie. Dlatego bardzo ważne jest, aby znaleźć w pracy czas na spokojne zjedzenie posiłku.

Najważniejsze jest śniadanie

- Śniadanie powinno stanowić główny posiłek dnia, być najbardziej odżywcze i pełnowartościowe. Bardzo ważne, aby przed wyjściem z domu znaleźć czas na spokojne zjedzenie śniadania. Brak doładowania organizmu rano skutkuje brakiem energii, czyli słabszą koncentracją przez cały dzień - mówi Krasucka.

Śniadanie możemy też przygotować sobie wcześniej, a zjeść w miejscu pracy. Należy jednak pamiętać, że najzdrowiej jest zjeść pierwszy posiłek do dwóch godzin po przebudzeniu.

Przede wszystkim - świadomość

Poza tym, kiedy należy jeść, ważne jest również to, aby wiedzieć, co powinno znaleźć się w dziennym jadłospisie. Anna Krasucka tłumaczy, że produkty odpowiednie do pracy to przede wszystkim te sezonowe i lokalne, bez wspomagaczy smaku, półproduktów czy sztucznych zamienników. Na obiad zaś poleca zupy, ponieważ są bardzo odżywcze, lekkostrawne i nawilżające. Najzdrowsze są te gęste, z kaszą, warzywami, zwłaszcza strączkowymi. Tym, którzy nie przepadają za tego typu posiłkiem, ekspertka proponuje połączenie mięsa lub ryby z warzywami. Taki obiad nie spowoduje ospałości w pracy i doda energii.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA