Co drugi użytkownik internetu na świecie ma konto na Facebooku

Połowa wszystkich użytkowników internetu na świecie loguje się na Facebooku co najmniej raz w miesiącu, a aż 65 proc. spośród tych osób korzysta z Facebooka codziennie.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co drugi użytkownik internetu na świecie ma konto na Facebooku

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

30 lip 2015 15:31


Jak podaje portal BBC News, pod koniec czerwca liczba osób wchodzących na Facebooka co najmniej raz w miesiącu wyniosła 1,49 mld osób, co stanowiło wzrost o 13 proc. w ciągu trzech miesięcy. To połowa szacowanej na 3 mld liczby internautów na całym świecie.

Rosną zyski, ale i wydatki FB

Wzrost liczby użytkowników Facebooka przyczynił się do zwiększenia przychodów firmy do 4,04 mld dolarów w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 39 proc. w porównaniu z takim samym okresem zeszłego roku. Trzy czwarte całej sumy stanowiły dochody z reklam.

Oprócz zysków rosną jednak również wydatki Facebooka. Portal społecznościowy inwestuje w nowych pracowników, co według szacunków może przyczynić się do wzrostu wydatków aż o 60 procent, choć w kwietniu zakładano nawet 65 proc. Facebook planuje też wprowadzenie zmian, które zwiększą dochody z reklam. Firma dużo inwestuje w ośrodki danych i nowe metody pozyskiwania użytkowników.

Aplikacje w cenie

Dodatkowym kosztem jest ulepszanie produktów takich jak aplikacja WhatsApp czy portal Instagram. Firma podkreśla też, że wśród użytkowników coraz popularniejsze staje się wymienianie się filmami. Facebook zapowiedział, że w pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzi do sprzedaży zestawy słuchawkowe Oculus Rift 3D. Szef Facebooka Mark Zuckerberg ocenił, że treści 3D to naturalny po filmach kierunek rozwojowy.

Zuckerberg dodał też, że ponoszone przez firmę koszty przekładają się na wyższą jakość usług. Dzięki inwestycji w nowy ośrodek danych w Teksasie udało się na przykład znacząco ograniczyć problemy techniczne w obsłudze interfejsu przez użytkowników.

Największy portal społecznościowy wciąż gromadzi nowych użytkowników, w przeciwieństwie do Twittera, na którym liczba zakładanych kont rośnie bardzo powoli. Szacuje się, że Amerykanie sprawdzają treści na Facebooku używając smartfonów częściej niż raz na pięć minut, za każdym razem spędzając na portalu ponad minutę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA