Biznes w sieci może się udać. Sukces polskiej e-księgarni

Gdy zaczynali, przyjmowali zaledwie kilka zamówień w ciągu tygodnia. Dziś, dokładnie po dziesięciu latach działalności, realizują ich ponad 20 tys. miesięcznie. Mowa o e-księgarni "Taniej Książce".
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Biznes w sieci może się udać. Sukces polskiej e-księgarni

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 kwi 2016 18:43


Początki tej firmy z Białegostoku były dość typowe - tradycyjny, "garażowy" interes. – Mieściliśmy się w jednym ciasnym pokoiku. Nie mieliśmy przy tym specjalnego doświadczenia w prowadzeniu biznesu, ale towarzyszyły nam wielka pasja i energia. Krótko mówiąc, nie za bardzo wiedzieliśmy „jak”, ale wiedzieliśmy „co” chcemy osiągnąć – wspomina Łukasz Kierus, założyciel "Taniej Książki".

I udało się. Obecnie firma realizuje ponad 20 tys. transakcji miesięcznie. Znaczna ich część jest dokonywana przez stałych odbiorców. – Chyba nic bardziej nie cieszy jak zaufanie, jakim cieszy się marka na rynku. Na tym nam szczególnie zależało, aby mieć partnerów i przyjaciół, a nie „tylko” przypadkowych klientów – podkreśla Kierus.

A tych uzbierało się w ciągu minionych dziesięciu lat sporo - do tej pory sklep obsłużył już prawie pół miliona osób, które dokonały niemal 900 tys. transakcji.

Drugim ważnym elementem jest fakt, że firmie udało się utrzymać niezależność. Mamy tu bowiem do czynienia z rodzinną spółką ze 100-procentowym polskim kapitałem. – Byliśmy, jesteśmy i wierzę, że będziemy rodzinną firmą. Wiadomo, że dzięki zewnętrznemu inwestorowi można bardziej zdynamizować rozwój, ale dziś wciąż nam zależy przede wszystkim na robieniu takiego biznesu, jaki sobie na początku naszej drogi założyliśmy. Co będzie za kolejnych dziesięć lat, zobaczymy – stwierdza właściciel firmy.

Od początku swojej działalności "Tania Książka" sprzedała ponad 2,5 miliona produktów. Na wirtualnych półkach tego e-sklepu znajduje się obecnie ponad 206 tys. różnych propozycji, z czego około 80 proc. stanowią dziś książki. Pozostały asortyment, który można tam znaleźć, to gry, zabawki, multimedia oraz artykuły papiernicze.

Najlepiej sprzedającą się książką w 10-letniej historii sklepu były "Ukryte terapie" autorstwa Jerzego Zięby. Książka rozeszła się w prawie 10 tysiącach egzemplarzy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.