Biedronka nagradza. 100 tys. zł dla 22-letniej studentki

W konkursie „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” wybrano najlepszą książkę dla dzieci i najlepsze ilustracje do niej. Zwyciężczynią w etapie ilustracji została 22-letnia Natalia Jabłońska, studentka ASP.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Biedronka nagradza. 100 tys. zł dla 22-letniej studentki

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl

3 wrz 2015 11:40


– Zarówno w pierwszym, jak i w drugim etapie konkursu otrzymaliśmy ogromną liczbę zgłoszeń. Pierwszy zamknął się liczbą ponad czterech tysięcy prac, a w drugim – na oprawę graficzną nagrodzonego tekstu – było ponad tysiąc zgłoszeń plastycznych – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska.

Zdaniem jurorów drugiego etapu poziom nadsyłanych prac był niezwykle wysoki. Wiele z nich wyróżniało się niezwykłą jakością artystyczną, dbałością wykonania oraz spójnością ze zwycięskim tekstem.

– Znakomita większość prac spełniała podstawowe warunki konkursu, a poza tym spełniała warunki ilustracyjne. To znaczy, że dobrze oddawały ducha książki, która według mnie jest bardzo interesująca, bardzo ciekawa, ale i bardzo trudna – wyjaśnia juror Bohdan Butenko, znany rysownik i ilustrator, jeden z członków Kapituły Nagrody.

Według jurorów konkursu „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” najlepsze ilustracje zostały wykonane przez pochodzącą ze Stalowej Woli 22-letnią Natalię Jabłońską. To one zilustrują wybrany w pierwszym etapie tekst autorstwa Katarzyny Szestak. Zwyciężczynie obu etapów otrzymają po 100 tys. zł nagrody.

Inwestycja w siebie

Laureatka konkursu Natalia Jabłońska jest na czwartym roku krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jak podkreśla, wyróżnienie to dla niej przede wszystkim motywacja do dalszej pracy, a wygrana pieniężna pozwoli jej zainwestować w siebie.

– Otwierają się drzwi na rynek sztuki, na rynek ilustratorski. Jest to niesamowite przedsięwzięcie – twierdzi Natalia Jabłońska.

–To przede wszystkim współpraca z wydawnictwem, z czym do tej pory nie miałam styczności. Doświadczenia, które zbiorę podczas współpracy z organizatorami, pozwolą mi łatwiej odnaleźć się, a może nawet znaleźć potem pracę na rynku sztuki.

Promowanie czytelnictwa

Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” to projekt sieci sklepów Biedronka, który ma na celu popularyzację czytelnictwa wśród najmłodszych, a także wspieranie debiutujących pisarzy i ilustratorów.

– Zwróciliśmy uwagę na to, że poziom czytelnictwa w Polsce jest bardzo mierny. Wiele podmiotów podejmuje różnego rodzaju działania, żeby coś z tym zrobić – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska

– Stwierdziliśmy, że dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie ogólnopolskiego konkursu literackiego na książkę dla dzieci, wszystko po to, by zainspirować młodych twórców, żeby sięgnęli po pióro i pędzel – dodaje.

Obecnie trwają prace nad ostatecznym kształtem książki dla dzieci, która trafi do sklepów Biedronki 30 listopada w nakładzie 50 tysięcy sztuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA