Kobylnica chce usprawnić działanie urzędu

Badanie poziomu satysfakcji interesantów, program rozwoju dla najlepszych urzędników oraz ujednolicenie stroju urzędników – to niektóre z rekomendacji i wniosków po audycie personalnym w Urzędzie Gminy Kobylnica.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Kobylnica chce usprawnić działanie urzędu

PODZIEL SIĘ


Autor: portalsamorzadowy.pl

www.portalsamorzadowy.pl

30 kwi 2013 22:56


Zmiany w funkcjonowaniu urzędu rozpoczną się już maju. Leżąca koło Słupska Kobylnica liczy ok. 10 tys. mieszkańców. Znana jest m.in. z działających tam farm wiatrowych, a także rozstawionych przy drogach fotoradarów.

Czytaj też: Metamorfoza w administracji: urzędy zamieniają się w firmę, a petenci w klientów

- Fotoradary bardzo poprawiły bezpieczeństwa na naszych drogach. Samochody jeżdżą wolniej, jest mniej wypadków, mieszkańcy Kobylnicy to doceniają. Mam nadzieję, że już wkrótce docenią też korzyści z przeprowadzenia audytu personalnego - mówi Leszek Kuliński, wójt Kobylnicy.

- Przeprowadzenie audytu i wdrożenie zmian służy poprawie funkcjonowania urzędu. To kolejne działanie, po wprowadzeniu elektronicznego systemu obiegu dokumentów czy bezpłatnego systemu esemesowego, służące lepszej obsłudze mieszkańców naszej gminy - dodaje wójt.

Audyt personalny w Urzędzie Gminy Kobylnica odbywał się w marcu i kwietniu tego roku. Przeprowadziła go zewnętrzna firma konsultingowa. Na przeprowadzenie audytów personalnych coraz częściej decydują się nie tylko duże podmioty, ale również niewielkie firmy czy gminy.

Ze względu na mniejszy formalizm w takich jednostkach, zarządzającym jest trudniej obiektywnie ocenić kompetencje pracowników i wprowadzić niezbędne modyfikacje w zarządzaniu. Wsparcie zewnętrznych niezależnych konsultantów w tym zakresie bywa bardzo pomocne.

Audytowi w Urzędzie Gminy Kobylnica poddano każdego z 51 urzędników, również wójta. Podczas badania diagnozowano mocne i słabe strony każdego z nich. W pierwszym etapie audytu przeprowadzono wywiad kompetencyjny.

Podczas drugiej części zespół audytorski obserwował zachowania pracowników podczas specjalnej sesji (tzw. development center), w czasie której urzędnicy wykonywali zarówno zadania związane z współpracą, orientacją na cel oraz planowaniem i organizowaniem pracy.

Przykładowym zadaniem był „koszyk zadań", który otrzymał każdy pracownik. Ćwiczenie to symulowało obowiązki na danym stanowisku pracy, innym niż wykonuje w rzeczywistości pracownik. W zadaniu wykorzystane zostały realne materiały, np. notatki ze spotkań, maile, raporty, listy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA