Kancelaria Sejmu, praca: Ile zarabiają i jakie wykształcenie mają pracownicy?

• W Kancelarii Sejmu zatrudnionych jest 1257 pracowników.
• 51 proc. zatrudnionych stanowią kobiety.
• 63 proc. pracowników posiada wykształcenie wyższe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kancelaria Sejmu, praca: Ile zarabiają i jakie wykształcenie mają pracownicy?

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

27 kwi 2016 17:04


Szef Kancelarii Sejmu Lech Czapla na posiedzeniu komisji regulaminowej i spraw poselskich poinformował, że średni wiek pracowników, to 47 lat. "Od kilku lat rysuje się wyraźna tendencja wzrostu liczby osób zatrudnionych z wyższym wykształceniem i spadku osób zatrudnionych z wykształceniem podstawowym i zasadniczym-zawodowym. Aktualnie 63 proc. pracowników posiada wykształcenie wyższe, w tym zdecydowanie większość wykształcenie magisterskie" - zaznaczył w środę (27 kwietnia) szef Kancelarii Sejmu.

Jak dodał, zasady wynagrodzenia pracowników Kancelarii Sejmu są określone w regulaminie wynagradzania pracowników Kancelarii Sejmu. "Ten regulamin jest ustalony jednostronnie - tak wynika z przepisów - przez szefa Kancelarii Sejmu i podlega zatwierdzeniu przez marszałka Sejmu" - wyjaśnił.

"Kancelarii Sejmu jest instytucją dużą i dosyć skomplikowaną, mamy cały szereg stanowisk pracy, cały szereg obsługujących posłów grup pracowniczych" - zauważył Czapla.

Czytaj też: Kancelaria Prezydenta tnie koszty

Minister zapowiedział, że prawdopodobnie w najbliższym czasie ulegną zmianie niektóre świadczenia poselskie. "Wiadomo, że podstawowe świadczenia - czyli uposażenie oraz dieta poselskie są stabilne, (...) ale zrealizowałem już dyspozycje marszałków: Sejmu i Senatu, przygotowując zarządzenie, zmieniające środki na obsługę biur klubów w Sejmie i Senacie" - poinformował. Jak dodał, realizuje też drugą dyspozycję marszałka Sejmu o wzroście ryczałtu na biura poselskie.

Czapla przyznał też, pojawił się pomysł, aby przynajmniej jeden etat w ramach biura poselskiego, był finansowany bezpośrednio przez Kancelarię Sejmu.

Przypomniał, że obowiązkiem posła - w ramach otrzymywanego przez niego ryczałtu - jest utworzenie biura poselskiego. Jak dodał, w ramach ryczałtu, poseł musi też zatrudnić pracowników oraz opłacić koszty funkcjonowania biura poselskiego. "To nie są pieniądze przeznaczone na funkcjonowanie posła, jako obywatela, to są pieniądze, które są przeznaczone na funkcjonowanie obywatela, jako posła. To jest ważna różnica" - wyjaśnił minister.

Szef sejmowej komisji regulaminowej Włodzimierz Bernacki (PiS) zastrzegł, że poseł nie może środków - otrzymywanych na biuro poselskie - przeznaczyć na działalność inną, niż związaną z biurem poselskim.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA