Dwukadencyjność: Samorządowcy chcą zapewnić sobie miękkie lądowanie

Samorządowcy już zastanawiają się jak obejść dwukadencyjność i zapewnić sobie miejsce w urzędzie po wyborach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dwukadencyjność: Samorządowcy chcą zapewnić sobie miękkie lądowanie

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

4 kwi 2017 6:40


Choć jeszcze nie ma nawet projektu ustawy wprowadzającej ograniczenie sprawowania urzędu wybieralnego do dwóch kadencji, samorządowy już zastanawiają się jak je obejść. Pomysłów im nie brakuje - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Sprawa ograniczenia do dwóch kadencji władzy wójtów, burmistrzów i prezydentów miast jest jednym z priorytetów obecnego rządu. Brakuje jeszcze decyzji jak szybko nowe reguły powinny zacząć obowiązywać.

Jeśli PIS chce wyciąć lokalnych włodarzy już przy okazji przyszłorocznych wyborów, musi się spieszyć. Planuje się że projekt pojawi się (a być może nawet zostanie uchwalony) jeszcze przed wakacjami.

Choć oficjalnie samorządowcy nie mają wpływu na wprowadzenie ograniczenia liczby kadencji to mogą zastosować rozwiązania, które pozwolą im rozdawać karty w najbliższych wyborach (fot.twiiter) Choć oficjalnie samorządowcy nie mają wpływu na wprowadzenie ograniczenia liczby kadencji to mogą zastosować rozwiązania, które pozwolą im rozdawać karty w najbliższych wyborach (fot.twiiter)

Nic dziwnego, że samorządowcy już zastanawiają się jak zapewnić sobie miękkie lądowanie. Pomysły sięgają od namaszczenia upatrzonego następcy, poprzez rządy z tylnego siedzenia, zatrudnienie w charakterze doradcy do wcześniejszej rezygnacji i ponownego startu w wyborach. Mówi się nawet o pójściu na jawną konfrontację, czyli kierowania spraw odmowy startu w wyborach na drogę sądową.

Najprościej zastosować wariant z zastępcą: wprost wyznaczyć go na swojego sukcesora, albo pozwolić mu umacniać własną pozycję przez kolejne dwa lata. W ramach tego schematu możliwych jest kilka wariantów jego rozegrania.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Marek.S. 2017-05-23 14:19:14

Niszczą ustrój Państwa Demokratycznego Prawa-Afera PiS-PSL podtrzymywana przez obecny Rząd Beaty Szydło od 18miesięcy, poniżej projekt sztandarowy Prawa i Sprawiedliwości podpisany przez Andrzeja Dudę 27 sierpnia 2015roku, z dnia 10 lipca 2015 roku o zmianie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U.2015 poz.1338) Art. 1. W ustawie z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 909) wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 4 w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29 i 30 w brzmieniu: „29) zwartej zabudowie – rozumie się przez to zgrupowanie nie mniej niż 5 budynków, za wyjątkiem budynków o funkcji wyłącznie gospodarczej, pomiędzy którymi największa odległość sąsiadujących ze sobą budynków nie przekracza 100 m; 30) obszarze zwartej zabudowy – rozumie się przez to obszar wyznaczony przez obwiednię prowadzoną w odległości 50 m od zewnętrznych krawędzi skrajnych budynków tworzących zwartą zabudowę lub po zewnętrznych granicach działek, na których położone są te budynki, jeśli ich odległość od tych granic jest mniejsza niż 50 m.”; 2) w art. 7: a) w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie: „1) gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III – wymaga uzyskania zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi, z zastrzeżeniem ust. 2a,”, b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: „2a. Nie wymaga uzyskania zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III, jeżeli grunty te spełniają łącznie następujące warunki: 1) co najmniej połowa powierzchni każdej zwartej części gruntu zawiera się w obszarze zwartej zabudowy; 2) położone są w odległości nie większej niż 50 m od granicy najbliższej działki budowlanej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 782); 3) położone są w odległości nie większej niż 50 metrów od drogi publicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460, 774 i 870); 4) ich powierzchnia nie przekracza 0,5 ha, bez względu na to, czy stanowią jedną całość, czy stanowią kilka odrębnych części.”. W związku z powyższym budynki i nieruchomości w obrębach miast tracą z każdym dniem na wartości, rynek nieruchomości boryka się z zapaścią większą jak przed II wojną światową, brak Ustawy regulująca należne rekompensaty finansowe dla właścicieli nieruchomości i budynków z obrębów Miast, ustawodawca zamiast w obrębach gmin wyłączyć grunty rolne spod konturów budynków mieszkalnych dopuścił się najcięższego kalibru przestępstw, niszczenia gruntów rolnych wszystkich klas na cele nierolnicze do 0.5ha, gdzie w tym przedziale powinny obowiązywać przepisy związane z WŚ-19. Zdestabilizowali cały system prawny w Polsce, zablokowali powyższą ustawą największą w historii powojennej Polski aferę gruntową masowych zmian oznaczeń gruntów rolnych wszystkich klas na cele nierolnicze „B” mieszkalne, gdzie właściciele gruntów nawet nie byli stronami postępowań. Jest to największa afera gospodarcza w Świecie o której będą pisać przez najbliższe stulcie, Poprzez łamanie praw człowieka odbierają Nam Wolność i resztki godności osobistej.

Marek Skomorowski Chełm -macie przygłupy za blokowanie jak i durnowate media Polskie - Antypolskie 2017-05-18 17:41:16

Niszczą ustrój Państwa Demokratycznego Prawa- obecnie Afera PiS podtrzymywana przez obecny Rząd od 18miesięcy, poniżej projekt sztandarowy PiS podpisany przez Andrzeja Dudę 27 sierpnia 2015roku, z dnia 10 lipca 2015 roku o zmianie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz.U.2015 poz.1338) Art. 1. W ustawie z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 909) wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 4 w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29 i 30 w brzmieniu: „29) zwartej zabudowie – rozumie się przez to zgrupowanie nie mniej niż 5 budynków, za wyjątkiem budynków o funkcji wyłącznie gospodarczej, pomiędzy którymi największa odległość sąsiadujących ze sobą budynków nie przekracza 100 m; 30) obszarze zwartej zabudowy – rozumie się przez to obszar wyznaczony przez obwiednię prowadzoną w odległości 50 m od zewnętrznych krawędzi skrajnych budynków tworzących zwartą zabudowę lub po zewnętrznych granicach działek, na których położone są te budynki, jeśli ich odległość od tych granic jest mniejsza niż 50 m.”; 2) w art. 7: a) w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie: „1) gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III – wymaga uzyskania zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi, z zastrzeżeniem ust. 2a,”, b) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: „2a. Nie wymaga uzyskania zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne gruntów rolnych stanowiących użytki rolne klas I-III, jeżeli grunty te spełniają łącznie następujące warunki: 1) co najmniej połowa powierzchni każdej zwartej części gruntu zawiera się w obszarze zwartej zabudowy; 2) położone są w odległości nie większej niż 50 m od granicy najbliższej działki budowlanej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2015 r. poz. 782); 3) położone są w odległości nie większej niż 50 metrów od drogi publicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460, 774 i 870); 4) ich powierzchnia nie przekracza 0,5 ha, bez względu na to, czy stanowią jedną całość, czy stanowią kilka odrębnych części.”. W związku z powyższym budynki i nieruchomości w obrębach miast tracą z każdym dniem na wartości, rynek nieruchomości boryka się z zapaścią większą jak przed II wojną światową, brak Ustawy regulująca należne rekompensaty finansowe dla właścicieli nieruchomości i budynków z obrębów Miast, ustawodawca zamiast w obrębach gmin wyłączyć grunty rolne spod konturów budynków mieszkalnych dopuścił się najzaciętszego kalibru przestępstw, niszczenia gruntów rolnych wszystkich klas na cele nierolnicze do 0.5ha, gdzie w tym przedziale powinny obowiązywać przepisy związane z WŚ-19, zdestabilizowali cały system prawny w Polsce, zablokowali powyższą ustawą największą w historii powojennej Polski aferę gruntową masowych zmian oznaczeń gruntów rolnych wszystkich klas na cele nierolnicze „B” mieszkalne, gdzie właściciele gruntów nawet nie byli stronami postępowań. Poprzez łamanie prawa obecny Rząd Polski odbiera Nam Wolność i resztki godności osobistej.

Marek.Skomorowski.1970@wp.pl 2017-04-09 20:25:02

Samorządy zdestabilizowały Państwo Polskie, o czym świadczy największa w historii powojennej Polski afera gruntowa gdzie z Urzędu zostały zmienione dotychczasowe użytki rolne gruntów wszystkich klas w obrębach gmin na „B” mieszkalne, okradli społeczeństwo z resztek godności osobistej, również z obrębów Miast, ponieważ budynki i nieruchomości straciły na wartości, łamane były i są prawa człowieka w obszarze obejmujący terytorium Polski, właściciele gruntów nie byli stronami postępowań podczas przeprowadzonych tzw. Modernizacji gruntów z środków Unijnych na cele nierolnicze.Czwarta władza w Polsce samorządy terytorialne są od lat poza wszelkim prawem, nie wiadomo dlaczego nikt dotychczas nie podjął się nowelizacji najistotniejszej ustawy o samorządach których nawet nie ma w Konstytucji RP.