Dolnośląski Urząd Wojewódzki, audyt: Siedem stanowisk dyrektorskich zostanie zlikwidowanych. Zwolnień nie będzie

• Audyt wykazał, że struktura organizacyjna w urzędzie jest nadmiernie rozbudowana.
• Wojewoda zamierza zmniejszyć połączyć trzy wydziały i zlikwidować siedem stanowisk dyrektorskich.
• Zaoszczędzone pieniądze zostaną przeznaczone dla szeregowych pracowników.
• Wojewoda zapewnił, że nie będzie zwolnień.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Dolnośląski Urząd Wojewódzki, audyt: Siedem stanowisk dyrektorskich zostanie zlikwidowanych. Zwolnień nie będzie

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

28 sty 2016 14:31


Trzy obecnie samodzielne wydziały w dolnośląskim urzędzie wojewódzkim zostaną połączone z innymi, co doprowadzi do zlikwidowania siedmiu stanowisk dyrektorskich. Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak zapowiedział też, że nie będzie zwolnień.

Jak powiedział na konferencji prasowej wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak, zlecony przez niego audyt wykazał, że polityka kadrowa to największy problem w urzędzie, a struktura organizacyjna jest nadmiernie rozbudowana.

"Co najbardziej zaskakujące np. w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, gdzie w ostatnim okresie z powodu wydarzeń na Ukrainie liczba spraw wzrosła o dwieście procent, nie było żadnego wzmocnienia kadrowego. Brakowało też podstawowego sprzętu np. dostępu do internetu, czy zwykłych skrzynek na teczki z dokumentami" - mówił wojewoda.

Hreniak zapowiedział wynikające z przeprowadzonego audytu zmiany, które zakładają zmniejszenie z 12 do 9 wydziałów poprzez ich połączenie, co pozwoli zlikwidować siedem stanowisk dyrektorskich.

"Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone dla szeregowych pracowników m.in. na dodatki motywacyjne. Niepokojące jest, co potwierdził audyt, że w dodatkach zadaniowych i premiach kwartalnych była zbyt duża różnica na korzyść kadry kierowniczej w stosunku do szeregowych pracowników" - mówił wojewoda.

Jednym ze zredukowanych wydziałów będzie Wydział Mienia Zabużańskiego, który stanie się częścią Wydziału Nieruchomości, Rolnictwa i Środowiska. Nastąpi również połączenie biur organizacyjno-administracyjnego z obsługi urzędu. Włączone do innych wydziałów będą również: Wydział Infrastruktury oraz Wydział Certyfikacji i Funduszy Unijnych.

"Niepokojący jest fakt, że np. w Wydziale Mienia Zabużańskiego załatwianie spraw trwało od dwóch do nawet jedenastu lat" - podkreślił wojewoda.

Dodał, że liczne nieprawidłowości stwierdzono również w funkcjonowaniu Wydziału Nadzoru i Kontroli, który zbyt rzadko zajmował się przypadkami istotnego naruszenia prawa.

"Główny grzech to duża liczba rozstrzygnięć na temat błahych rzeczy. Zależy mi, by wydział nadzoru kształtował kulturę prawną dla samorządów, chcielibyśmy nawet na ten temat prowadzić szkolenia. Audyt pokazał fakt nierównego traktowania poszczególnych samorządów, skoro jeden nie miał żadnych rozstrzygnięć, a inny aż 46" - powiedział Hreniak.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Tomek z Poznania 2016-01-28 15:38:28

Jak widać można wprowadzać , racjonalne dobre miany nawet w Urzędach. A kiedyś mówili,że"nic się nie da". Czekam kiedy Poznań weźmie się do audytu, na razie to tylko na demonstracje biegają ci przyspawani do stołków

CTRL 2016-01-28 15:10:23

"Audyt pokazał fakt nierównego traktowania poszczególnych samorządów, skoro jeden nie miał żadnych rozstrzygnięć, a inny aż 46"
No to fantastyczne umiejętność wniosków. A może moja gmina zainwestowała w obsługę prawną i dzięki temu nie ma już wadliwych uchwał, a inna gmina korzysta z nieuczonego adwokata na 1/10 etatu, co musi skutkować ingerencją wojewody? O tym Pan Wojewoda nie pomyślał?

REKLAMA