Brak siedziby i zaplecza administracyjnego utrudnia pracę Obywatelskiego Parlamentu Seniorów

- Prawidłowe funkcjonowanie Obywatelskiego Parlamentu Seniorów będzie wtedy, kiedy będą w nim reprezentowane jak najszersze środowiska senioralne, a wspierać go będą swoim doświadczeniem eksperci – uważa Krystyna Lewkowicz, przewodnicząca OPS.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Brak siedziby i zaplecza administracyjnego utrudnia pracę Obywatelskiego Parlamentu Seniorów

PODZIEL SIĘ


Autor: Parlamentarny.pl

11 lut 2016 10:14


Pierwsza sesja Obywatelskiego Parlamentu Seniorów (OPS) odbyła się 1 października 2015 r. Po ubiegłorocznych obradach parlamentu seniorów pozostała obszerna dokumentacja programowa, powołano komisje branżowe, zgłoszono wiele wniosków, z realizacji których trzeba zdać relację na kolejnej sesji.

Krótko mówiąc, trzeba w sposób ciągły prowadzić prace, konsultacje społeczne proponowanych rozwiązań, kontaktować i spotykać się z delegatami z całej Polski. Trzeba też zaplanować przyszłe działania. Do ważniejszych z nich należy wypracowanie definicji „organizacji senioralnej” oraz opracowanie nowego regulaminu OPS, w tym zasad akredytacji, ukierunkowanych na rozszerzenie reprezentatywności środowisk senioralnych.

Brak siedziby i zaplecza administracyjnego powoduje, że jest to zadanie bardzo trudne, bowiem OPS nie dysponuje żadnym własnym budżetem, a logistyka prowadzenia w/w działań generuje niemałe koszty.

- Ludzie nie zawsze chętnie chcą pracować społecznie na większą, niż lokalną skalę, bo to absorbuje dużo czasu, trudów i kosztów podróży. Prawidłowe funkcjonowanie Obywatelskiego Parlamentu Seniorów będzie wtedy, kiedy będą w nim reprezentowane jak najszersze środowiska senioralne, a wspierać go będą swoim doświadczeniem eksperci – uważa Krystyna Lewkowicz, przewodnicząca OPS.

Cały artykuł znajdziesz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA