Asystent językowy pomoże w pracy urzędnika

Internetowy serwis wspomagający pracę z tekstem w języku polskim - Asystent Językowy PWN zaprezentowano w Poznaniu na Targach Produktów i Usług dla Samorządów Lokalnych Gmina. Zamierzeniem twórców serwisu jest by dokumenty urzędowe były poprawne językowo i zrozumiałe dla odbiorców.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Asystent językowy pomoże w pracy urzędnika

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

8 paź 2013 14:03


"Przygotowaliśmy wersję asystenta z myślą o samorządowcach, by teksty, które wychodzą spod ich ręki były napisane w sposób jasny, czytelny, nie budzący wątpliwości. Po wpisaniu jakiegokolwiek wyrazu, frazy, zapytania, użytkownik otrzyma jasną odpowiedź: w jakim kontekście użyć danego zwrotu, lub jak zapisać wyraz" - powiedziała Edyta Figura z PWN.

Serwis ma pomóc w utworzeniu dokumentu zgodnego z obowiązującymi normami grzecznościowymi, bez niezręcznych powtórzeń i zastąpienia ich wyrazami bliskoznacznymi, ma też wesprzeć urzędnika w stworzeniu tekstu w pełni oddającego sens zamierzonej wypowiedzi. Narzędzie powstało w oparciu o bazy słownikowe języka polskiego, oraz specjalistyczne poradniki językowe PWN.

"Chyba każdy petent spotkał się z sytuacją, w której po otrzymaniu pisma z urzędu nie był do końca pewien, czego ono dokładnie dotyczy. Nierzadko efektem były kosztowne lub kłopotliwe pomyłki popełniane przez adresata pisma. To narzędzie pozwoli tworzyć jasne komunikaty, pozbawione urzędniczej nowomowy" - zapewniła Figura.

Asystent dostępny jest w internecie, także przez urządzenia mobilne. Do korzystania z niego konieczne jest logowanie, docelowo ma to być usługa płatna.

W przyszłości asystent ma zawierać również bazę wzorów pism i dokumentów. Planowane jest też wdrożenie możliwości zadawania pytań ekspertom z poradni językowej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.