Trendy HR 2015: Jak zmieni się praca HR-owca?

W 2015 r. w pracy HR-owca szykuje się rewolucja. Poznajcie zdania naszych ekspertów.

Autor: Joanna Oreł 2 sty 2015 6:05

REKLAMA

Czas na media społecznościowe

Adecco pod koniec drugiej połowy 2014 roku przeprowadziło badania użyteczności portali społecznościowych w rekrutacji pracowników. Wzięło w nim udział ponad 600 rekruterów z Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

– Badanie pokazało, że największy nacisk na używanie mediów społecznościowych w procesach rekrutacyjnych kładą właśnie firmy rekrutacyjne. 60 proc. przedstawicieli tej branży przyznało, że w ich organizacjach korzystanie z social media w działaniach rekrutacyjnych jest obowiązkowe lub rekomendowane – wylicza Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland.

Na drugim biegunie znajduje się przemysł i usługi. Tylko 28,6 proc. pracowników odpowiedzialnych za rekrutacje w tych branżach przyznało, że ich pracodawca rekomenduje lub wymusza korzystanie z mediów społecznościowych w czasie rekrutacji. W branżach teleinformatycznej i spożywczej odsetek ten wyniósł odpowiednio 54,5 proc. i 31,3 proc.

Zdaniem Anny Wichy to co dzieje się w sferze social media to nie jest jakiś wirtualny, oderwany od rzeczywistości świat. Dla coraz większej grupy uczestników rynku pracy Facebook, LinkedIn, czy Twitter to tak samo istotna część rzeczywistości, jak każda inna.

– Co więcej, powszechność urządzeń mobilnych takich jak smartfony, czy tablety, które dają właścicielom nieprzerwany dostęp do internetu, czyni z mediów społecznościowych najbardziej dynamiczny kanał dotarcia do potencjalnych kandydatów – mówi Wicha. (Fot. Mat. pras.)


Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA