SAP, wdrożenie projektu HR. 8 błędów, których należy unikać

Jak przekonują Paweł Wysocki i Maciej Kabaciński, eksperci firmy Quercus, wdrożenie projektu HR w firmie nie należy do łatwych i wiele zależy od etapu przygotowań. Eksperci podpowiadają na co należy uważać i jakich błędów unikać.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

SAP, wdrożenie projektu HR. 8 błędów, których należy unikać

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

25 lip 2016 16:20


1. Brak wsparcia decyzyjnego po stronie klienta

Jak podkreśla Paweł Wysocki, praca nad projektem wdrożeniowym to praca zespołowa. W skład zespołu projektowego wchodzą zarówno przedstawiciele firmy wdrożeniowej, jak i reprezentanci klienta. Co ważne po obu stronach muszą to być osoby decyzyjne, bo czasem, zwłaszcza w tzw. krytycznych momentach, decyzję trzeba podjąć bardzo szybko, nie ma czasu na to, aż ktoś z zarządu ją podejmie.

- Do naszej części zespołu zawsze delegujemy konsultanta posiadającego takie kompetencje. Ale ponieważ wdrożenie robimy dla klienta, jest ono dopasowywane do jego potrzeb. Szybki i bezproblemowy przepływ informacji oraz krótki czas na podejmowanie decyzji po stronie klienta ma kluczowe znaczenie dla realizacji harmonogramu i powodzenia całego przedsięwzięcia - mówi.

2. Zła metodologia wdrożenia

- Dobre wdrożenie musi być realizowane według wcześniej określonej metodologii zarządzania projektami. Zwykle są to duże przedsięwzięcia, istotne z punktu widzenia zarządzania firmą, więc od ich powodzenia zależy funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Istnieją różne metodologie pracy, my stawiamy na sprawdzoną w wielu projektach i stosowaną przez SAP, znaną metodologię ASAP, którą dostosowujemy do potrzeb każdego projektu i klienta (z uwagi na różne rozmiary projektów) - mówi Maciej Kabaciński.

Metodologia dzieli projekt na 5 faz: przygotowanie projektu, analizę przedwdrożeniową (budowa koncepcji biznesowej rozwiązania), konfigurację, testy, szkolenia i przygotowanie startu, a także start produkcyjny i wsparcie po uruchomieniu.

- Pierwsze dwie fazy to okres zbierania i przekazywania informacji, identyfikacji procesów zachodzących w firmie, poszukiwania wąskich gardeł – tak, aby w kolejnych etapach ewentualne zagrożenia zniwelować i dobrać rozwiązania, które w sposób efektywny zapewnią płynność procesów w firmie, a przy tym będą odpowiadały na oczekiwania klienta i jego poszczególnych pracowników - wyjaśnia Kabaciński.

3. Brak spójnej komunikacji, niedostateczny przepływ informacji

Jak podkreślają eksperci, można pieczołowicie opracować harmonogram pracy, wybrać najlepszą metodologię, określić cele biznesowe wdrożenia i utknąć w martwym punkcie, jeśli w zespole nie zapewnimy płynnego przepływu informacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA