Rewolucja w komunikacji wewnętrznej. Intranety, newslettery, biuletyny mało skuteczne

Skuteczna komunikacja wewnątrz firmy musi spełniać trzy założenia: docierać do pracownika w miejscu i czasie, w którym jest on otwarty na jej przyjęcie, nie wymagać od niego żadnego wysiłku i mieć krótką, atrakcyjną formę.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rewolucja w komunikacji wewnętrznej. Intranety, newslettery, biuletyny mało skuteczne

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

13 lut 2015 13:46


Jak twierdzi Bartosz Kluczyński, prezes start-upu BlueHat, własne biurko czy komputer - na które trafiają gazetki firmowe czy newslettery, nie są podatnym gruntem dla przekazywania ważnych, firmowych informacji.

- Firmowe newslettery są traktowane jako „przeszkadzacze” w bieżącej pracy, a intranet dla wielu osób jest często jedynie źródłem niezbędnych dokumentów takich jak wnioski urlopowe, regulaminy czy dane kontaktowe współpracowników - wyjaśnia Kluczyński. – Poza tym niosą ze sobą konieczność logowania, wpisywania adresów, co skutecznie odstrasza wiele osób od zdobywania informacji - dodaje.

Czytaj też: YouNick, BioNick, ale przede wszystkim HumaNick. Oto prawdziwy, biurowy odlot

Badania, prowadzone przez założycieli BlueHat na Uniwersytecie Technicznym w Eindhoven, pokazały, że ciekawym i dobrze funkcjonującym rozwiązaniem są wielkoformatowe ekrany dotykowe, instalowane w przestrzeniach socjalnych biur, czyli w miejscach, w których pracownicy dobrowolnie gromadzą się na kawę, posiłek czy krótką przerwę regeneracyjną i są otwarci na rozmowę, wymianę doświadczeń.

Na podstawie wyników tych badań oraz własnych doświadczeń biznesowych zespół BlueHat stworzył autorskie narzędzie o nazwie Spark, wspomagające komunikację wewnętrzną, przeznaczone przede wszystkim dla firm zatrudniających przynajmniej 150 osób oraz dla przedsiębiorstw, w których pracownicy (np. produkcyjni) nie mają w trakcie pracy bezpośredniego dostępu do komputera.

Innowacyjny pomysł Agnieszki i Łukasza Szóstków, Bartosza Kluczyńskiego i Rafała Kołodzieja zamienił się w dobrze rokujący biznes dzięki współpracy z parkiem technologicznym YouNick, który zainwestował w start-up 520 tys. zł.

Jak dokładnie działa taki system komunikacji wewnętrznej? Na ekranach dotykowych zainstalowanych w kuchniach lub innych przestrzeniach socjalnych, każdego dnia pracownicy łatwo i szybko mogą znaleźć informacje związane z działalności firmy. Mogą to być dane o aktualnie prowadzonych projektach i osobach w nie zaangażowanych, rekrutacjach wewnętrznych i awansach czy ważnych wydarzeniach z życia przedsiębiorstwa.

To także baza kontaktów do wszystkich osób w danej firmie oraz prognoza pogody, program kin czy wydarzeń sportowych. Kluczową cechą systemu jest możliwość zasilania go informacjami przez wszystkich pracowników, a nie tylko przez działy odpowiedzialne za komunikację. Takie rozwiązanie stymuluje ludzi – jako współautorów kontentu - do wymiany doświadczeń, rozmów i dzielenia się wiedzą.

Narzędzie może działać samodzielnie lub jako dodatkowy kanał dystrybucji dla intranetu czy wewnątrzfirmowych portali społecznościowych, pobierając z nich informacje. Praca związana z aktualizacją danych w systemie została ograniczona do minimum. Dzięki zintegrowaniu ekranów ze wszystkimi dostępnymi w firmie bazami danych i systemami IT, większość ważnych informacji pobierana jest automatycznie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.