PwC: w 2020 r. rynek rozrywki i mediów w Polsce będzie warty 10,8 mld dolarów

• W 2020 r. wartość rynku rozrywki i mediów w Polsce wyniesie 10,8 mld dol. - głosi raport firmy doradczej PwC, którego wyniki przedstawiono we wtorek w Warszawie.
• Największy segment tego rynku - z 24,1 proc. udziałem - ma stanowić dostęp do internetu.
• W tym roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy mają być większe niż rynek reklamy telewizyjnej.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

PwC: w 2020 r. rynek rozrywki i mediów w Polsce będzie warty 10,8 mld dolarów

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/MIW

13 wrz 2016 14:48


Z raportu "Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2016-2020" wynika m.in. że w najbliższych latach odnotowany ma zostać wzrost w takich segmentach jak telewizja i gry wideo.

- Po raz pierwszy w tym roku wypuszczamy raport dotyczący naszego spojrzenia na perspektywy rozwoju rynku mediów i rozrywki w Polsce. Natomiast ten raport jest suplementem do publikacji, którą PwC wydaje globalnie od kilkunastu lat, czyli raportu patrzącego na ponad 50 rynków globalnych i starającego się stawiać prognozy w ponad 13 segmentach rynku mediów i szeroko pojętej rozrywki. W tym roku postaraliśmy się o kilka zdań komentarza odnośnie także rynku polskiego - mówił partner w PwC Paweł Wesołowski.

Jak wyjaśnił, eksperci przyjrzeli się przede wszystkim z polskiej perspektywy czterem segmentom - rynkowi reklamy internetowej i telewizyjnej, telewizji i treściom wideo, rynkowi gier i rynkowi prasy w Polsce.

W najbliższych latach - jak głosi raport - w Polsce przewidywany jest szybszy wzrost rynku reklamy telewizyjnej. Średnioroczny wzrost w wysokości 5,5 proc. ma spowodować, że w 2020 r. polski rynek reklamy telewizyjnej będzie miał wartość 1,2 mld dol.

Widocznym w naszym kraju czynnikiem wpływającym na rynek reklamy telewizyjnej miało być - jak wynika z raportu - przejście od telewizji analogowej do cyfrowej telewizji naziemnej, ponieważ spowodowało to możliwość korzystania z dodatkowych płatnych kanałów cyfrowych, co oznacza dotarcie do większej liczby odbiorców dostępnym na multipleksach cyfrowym kanałom tematycznym. W związku z ich rosnącą popularnością, zwiększył się też udział reklam prezentowanych za ich pomocą.

Raport prognozuje, że polski rynek reklamy internetowej zwiększy się do 1,17 mld dolarów w 2020 r. Największy wzrost ma zanotować reklama wideo (średniorocznie o ponad 32 proc.) i reklama mobilna (wzrost o 16 proc. rocznie). Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach mają się zwiększać w tempie zbliżonym do rozwoju całego rynku reklamy internetowej, czyli ok. 11 proc. rocznie do 2020 r.

Globalnie - według przewidywań PwC - w tym roku wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy mają być większe niż rynek reklamy telewizyjnej. W naszym kraju wyrównanie obu segmentów ma nastąpić w 2020 r.

PwC przewiduje też, że w najbliższych latach wydatki na telewizję i materiały wideo do użytku domowego będą w Polsce rosły wolniej niż jest to prognozowane w skali globalnej. W 2020 r. segment ten w Polsce ma być wart 2,2 mld dol.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
PwC

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA