wnp.pl

Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na usługi w chmurze

0 0
Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na usługi w chmurze
Firmy, które zdecydują się postawić na chmurę mogą liczyć przede wszystkim na uproszczenie procesów IT, większą kontrolę nad infrastrukturą techniczną oraz udoskonalenie wewnętrznych działań w firmie. Fot. pixabay

Uproszczenie procesów IT, większa kontrola nad infrastrukturą techniczną, udoskonalenie działań wewnętrznych. Te argumenty powodują, że przedsiębiorstwa decydują się na inwestycje w usługi w chmurze.

Mimo szeregu incydentów związanych z niekontrolowanym wydostawaniem się informacji, także danych przechowywanych w chmurze obliczeniowej, wydaje się, że firmy już nie obawiają się zagrożeń i uznają, że warto inwestować w cloud computing. Dostrzegają równocześnie szereg korzyści, które wynikają z wdrożenia systemów funkcjonujących właśnie w ramach chmury obliczeniowej.

Jak podkreślają badacze IDC firmy, które zdecydują się postawić na chmurę mogą liczyć przede wszystkim na uproszczenie procesów IT, większą kontrolę nad infrastrukturą techniczną oraz udoskonalenie wewnętrznych działań w firmie.

Czytaj też: Chmura obliczeniowa rośnie w siłę. Wśród nowych klientów będą największe firmy i administracja publiczna

Z raportu „The cloud grows up” wynika, że ze zaledwie 1 proc. respondentów nie uwzględnia chmury obliczeniowej w swojej strategii biznesowej. Większość biznesu szuka rozwiązań alternatywnych kierując się względami kosztowymi oraz koniecznością upraszczania rosnącym skomplikowaniem procesów biznesowych.

– Przyczyną tego stanu rzeczy jest nie tylko wzrost wymagań samych przedsiębiorców wobec systemów IT, ale również zmiana profilu zachowań współczesnego pracownika. Dlatego dobrze zaprojektowane, dostarczone w modelu chmurowym rozwiązanie, oprócz wsparcia operacyjnego procesów firmowych, powinno przede wszystkim uwzględniać oczekiwania użytkowników np. w zakresie łatwości konsumpcji treści, swobodnego dostępu z dowolnych urządzeń do informacji np. urządzeń mobilnych – mówi Tomasz Niebylski, dyrektor ds. wsparcia sprzedaży w SAP Polska.

Cały artykuł znajdziesz tutaj.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.