Pracownicy Taurona mają do dyspozycji jeden z najlepszych intranetów na świecie

Intranet grupy Tauron (Tauronet) został uznany - obok intranetów w takich firmach jak Adobe czy UniCredit - za jeden z dziesięciu najlepszych na świecie.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracownicy Taurona mają do dyspozycji jeden z najlepszych intranetów na świecie

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

5 lut 2015 16:34


Prowadzony przez Nielsen Norman Group (NN/g) konkurs wyłania najlepsze projekty intranetów z całego świata. W tym roku – po raz pierwszy w historii – w gronie najlepszych znalazł się polski serwis. Tauronet, bo taką nazwę nosi intranet grupy Tauron, otrzymał nagrodę od NN/g przede wszystkim za zastosowanie najlepszych praktyk projektowania intranetów oraz nowatorskie podejście do kierowania treści i personalizacji informacji.

- To dla nas bardzo ważne wyróżnienie i jednocześnie motywacja do dalszych prac nad rozwojem i udoskonalaniem naszego systemu. Grupa Tauron zatrudnia dziś około 25 tys. pracowników. Intranet jest więc jednym z najważniejszych i niezbędnych narzędzi komunikacji wewnątrz firmy – mówi Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR, Tauron Polska Energia.

Obok polskiego Taurona, wśród 10 firm, które mają najlepsze intranety na świecie znalazły się również takie marki jak:

- Accolade (Holandia)
- Adobe (USA)
- ConocoPhillips (USA)
- Klick Health (Kanada)
- Saudi Food & Drug Authority (Arabia Saudyjska)
- Sprint (USA),
- The Foschini Group (Południowa Afryka)
- UniCredit (Włochy)
- Verizon Communications (USA)

Wspólny intranet grupy Tauron został zbudowany na bazie platformy SharePoint 2013 przez spółkę IT-Dev z grupy technologicznej Euvic oraz przez studio Edisonda.

- Zanim rozpoczęliśmy prace projektowe, chcieliśmy poznać potrzeby pracowników wszystkich spółek grupy. W trakcie 10 warsztatów spotkaliśmy się z ponad 70 osobami reprezentującymi różne działy i specjalności. Przeprowadziliśmy również ankietę potrzeb, w której wzięło udział ponad 2,5 tys. pracowników, wskazując najistotniejsze funkcje i potrzeby. Po raz kolejny okazało się, że badania są niezwykle istotnym elementem procesu projektowania zorientowanego na użytkowników, pozwalając zdecydowanie bardziej świadomie przygotowywać projekt systemu – mówi Hubert Turaj, UX director ze studia Edisonda.

Nowy intranet został przewidziany dla ponad 16,5 tys. użytkowników, pracujących w 270 lokalizacjach grupy w całej Polsce. Znaczna liczba użytkowników oraz ich mocno zróżnicowana przynależność organizacyjna wykluczała centralizację zespołów redakcyjnych. Z drugiej strony wymagała odpowiedniego skierowania informacji, aby uniknąć potencjalnego chaosu informacyjnego, wynikającego z redagowania treści przez wiele niezależnych zespołów redakcyjnych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA