Liczy się czas i efektywność. Nadchodzi era komunikacji zintegrowanej

Zmieniające się warunki pracy, mobilność pracowników, wykonywanie zadań w terenie, coraz większe oczekiwania w stosunku do komunikacji wideo oraz coraz więcej zadań realizowanych w grupach roboczych – wszystkie te elementy zmuszają firmy do poszukiwania nowych metod komunikacji i organizacji współpracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Liczy się czas i efektywność. Nadchodzi era komunikacji zintegrowanej

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 cze 2013 18:20


Według prognoz, wartość rynku systemów komunikacji zintegrowanej (UC - Unified Communications) może wzrosnąć z obecnego poziomu 26,2 mld USD do nawet 38 mld USD w roku 2016 (IDC), do czego przyczyni się rozwój nowych trendów, w tym aktywności społecznościowej przedsiębiorców, a także wykorzystywanie przez pracowników własnych urządzeń do wykonywania zadań służbowych (BYOD) oraz coraz bardziej mobilna siła robocza.

Pracownicy w terenie oraz osoby pracujące zdalnie wymagają bezproblemowej komunikacji ze współpracownikami i klientami, niezależnie od urządzenia jakim się posługują - komputerem PC, tabletem, czy smartfonem - przy wykorzystaniu dowolnego środka komunikacji, w tym również środków wizualnych, dlatego komunikacja zintegrowana cieszy się coraz większą popularnością.

Na czym polega?

Na integracji komunikacji w czasie rzeczywistym i asynchronicznej z procesami biznesowymi. Główną zaletą tej technologii jest możliwość zastosowania identycznych interfejsów użytkownika i uzyskanie podobnego sposobu użytkowania na wielu różnych urządzeniach oraz przy obsłudze wielu różnych mediów.

Technologia UC to nie pojedynczy produkt, ale całe rozwiązanie, obejmujące wiele komponentów i elementów, takich jak poczta elektroniczna, komunikatory, komunikacja głosowa, telekonferencje przez internet, obecność online, chaty internetowe oraz udostępnianie dokumentów. Kluczową, prawdziwą wartością komunikacji zintegrowanej jest to, że wszystkie urządzenia łączy zintegrowany interfejs użytkownika.

Technologia UC jest obecnie technologią sprawdzoną i gotową do wdrożenia. Czy menedżerowie IT mają przeznaczony na nią budżet?

W jednej z przeprowadzonych niedawno ankiet „Przyszłość zintegrowanej komunikacji i współpracy (UC&C)" menedżerom IT i osobom odpowiedzialnym za UC&C zadano pytanie czy mają w planach wdrożenie, choćby częściowe, tej technologii w okresie najbliższych dwóch lat. Przeważająca większość, bo aż 80%, odpowiedziała twierdząco, ale co ciekawsze 78%, czyli niemal taka sama liczba osób ankietowanych przyznała, że ma budżet na takie wdrożenie.

Tak niewielka różnica między tymi dwoma wynikami to dowód na to, że wdrożenia UC wróciły do łask. Z kolei to, że na ten cel budżetowane są środki dowodzi, że UC jest poważnie brane pod uwagę przez firmy jako sposób na poprawę ROI i wdrożenie komunikacji faktycznie dostosowanej do potrzeb pracowników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.