Laptop, tablet, smartforn - firmowy czy własny? Oto jest pytanie

Choć BYOD, korzystanie w pracy z własnych urządzeń, staje się popularny, wciąż ponad połowa firm nie wdraża takich rozwiązań – wynika z ankiety firmy CompTIA.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Laptop, tablet, smartforn - firmowy czy własny? Oto jest pytanie

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

11 wrz 2014 8:19


Z drugiej strony wg Gartnera do 2017 r. połowa pracodawców będzie wymagała od swojego zespołu korzystania z prywatnych urządzeń IT do celów zawodowych. Z BYOD wciąż wiążą się kontrowersje dotyczące np. bezpieczeństwa informacji i danych pracodawcy oraz pracownika.

BYOD (ang. Bring Your Own Device) to trend polegający na wykorzystywaniu prywatnego sprzętu IT w środowisku pracy, a wynika ze zmian w codziennym funkcjonowaniu firm. Coraz rzadziej miejsce pracy to biurko, coraz częściej pracownicy działają w różnych miejscach.

- Rodzi to ogromne wyzwania dla działów IT, które są zmuszone wspierać użytkowników pracujących na bardzo różnorodnym sprzęcie - tłumaczy Jarosław Jaksa, regionalny menedżer IT na region EMEA w firmie Infosys.

Mimo powszechnej opinii, że BYOD to ważnym element działalności licznych przedsiębiorstw, badania CompTIA wskazują, że w zależności od rozmiarów firmy, rozwiązań dotyczących BYOD nie wdraża od 39 do 51 proc. organizacji. Dlaczego? Wiąże się z nimi szereg trudności, przede wszystkim kwestie bezpieczeństwa - BYOD wymaga jasnego sprecyzowania zasad wykorzystywania prywatnego sprzętu IT w warunkach korporacyjnych, ustalenia metod, które przeciwdziałałaby ewentualnej utracie danych oraz wskazania, jak firma powinna postępować w przypadku odejścia z firmy pracownika posiadającego dane służbowe na komputerze, który stanowi jego własność prywatną. Dodatkowo, kontroli nad prywatnym sprzętem pracowników pociąga za sobą konieczność ustalenia mierników pozwalających na ocenę faktycznej efektywności działania tych osób.

- Należy pamiętać również, że każdy laptop, tablet i smartfon to kolejne urządzenie w infrastrukturze IT przedsiębiorstwa, co oznacza nie tylko dodatkowy adres IP, jaki zajmuje, ale również ewentualną konieczność wsparcia technicznego różnych platform czy systemów operacyjnych dla działów helpdesk - tłumaczy Tomasz Kałędkiewicz, Project & Account Managerw Capgemini.

Kwestie dotyczące prywatności informacji czy problemów technicznych powodują, że często pracownicy sami chcą powrotu do urządzeń służbowych. Brakuje efektywnych rozwiązań z zakresu zarządzania urządzeniami mobilnymi (ang. Mobile Device Management), które pozwoliłyby użytkownikom na sprawne wykonywanie obowiązków służbowych za pomocą własnych urządzeń.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.