Kiedy decydować się na szkolenie pracowników z użytkowania systemów IT?

- Ważne jest odpowiednie umiejscowienie szkoleń w procesie wdrożenia, tym bardziej, jeżeli nowe rozwiązanie IT ma wprowadzić zmiany w procesach biznesowych - radzi Wojciech Czerepak, dyrektor centrum szkoleniowego Comarch.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kiedy decydować się na szkolenie pracowników z użytkowania systemów IT?

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.PL (JM)

wnp.pl

13 sie 2014 11:06


Zdaniem naszego rozmówcy, wprowadzenie w tę zmianę musi poprzedzać szkolenia. - To wprowadzenie może mieć różną formę, ważne by było skuteczne i dobitne - przekonuje. - Naturalnie może być też częścią samego szkolenia. Dobrze, by zostało to wsparte autorytetem osób odpowiedzialnych za wdrażanie tych zmian ze strony klienta.

Czytaj też: Co daje szkolenie pracowników z zakresu użytkowania systemów IT?

- Dzisiejsze systemy oparte na dobrych standardach ergonomii i user experience załatwiają sprawę dodatkowych szkoleń raz na zawsze, oczywiście do zmiany systemu - uważa Wojciech Czerepak. - Dobrze wprowadzeni w obsługę systemu uczestnicy szkoleń, którzy posiądą poziom nieświadomej kompetencji w jego używaniu, praktycznie niezauważalnie mogą rozpocząć wykorzystanie nowych funkcjonalności wprowadzanych w okresie życia systemu. Problemem może być wprowadzanie zupełnie nowych pracowników do pracy, tu faktycznie pojawia się potrzeba przeprowadzenia dodatkowych szkoleń.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.