Jak zapewnić bezpieczeństwo pracy zdalnej?

Komputer stacjonarny jest najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do pracy, także tej zdalnej. Jak zabezpieczać środowisko pracy poza firmową siecią?

Autor: AT 26 cze 2015 6:51

REKLAMA

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Z ubiegłorocznego raportu Gartnera wynika, że komputer stacjonarny jest wciąż najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym do pracy, także tej zdalnej. Co zrobić, by uniknąć wycieku firmowych danych? Jak edukować pracowników i jakie technologie wdrażać?

Telepraca to światowy trend, który coraz bardziej widoczny jest także w polskich firmach. Nic w tym dziwnego, ponieważ model ten oferuje wiele korzyści dla obu zainteresowanych stron.

– Pracownicy są bardziej elastyczni i dostępni, nie tracąc przy tym czasu na dojazdy do pracy, a pracodawcy ograniczają koszty operacyjne. Nawet firmy, które otwarcie nie promują telepracy, dostrzegają jej zalety, np. w trakcie podróży pracownika lub choroby jego dziecka – mówi Mariusz Rzepka, dyrektor Fortinet na Polskę, Białoruś i Ukrainę.

Oprócz widocznych plusów, praca zdalna niesie ze sobą jedno, często nieoczywiste dla pracodawcy zagrożenie w postaci wycieku bądź utraty strategicznych danych przedsiębiorstwa. Jak zatem zabezpieczać środowisko pracy poza firmową siecią?

– Ważne jest, aby stosować kompleksowe podejście do zabezpieczeń punktów końcowych i dostępu zdalnego zamiast zastanawiać się, czy pracownicy stosują coś więcej niż tylko szyfrowanie WEP oferowane w standardzie przez każdy domowy router. Oto kilka sposobów na stworzenie bezpiecznego środowiska pracy zdalnej bez względu na lokalizację – informuje Rzepka. (Fot. Pixabay)


Puls HR Puls HR

Jak zapewnić bezpieczeństwo pracy zdalnej?


REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.