Jak powinna wyglądać firma XXI w.?

W świecie biznesu brak rozwoju technologicznego, może negatywnie wpłynąć na działalność przedsiębiorstwa. Postęp wymusza na kadrze zarządzającej wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań. Jakich?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak powinna wyglądać firma XXI w.?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

31 mar 2014 15:35


W ostatnich latach największą rewolucję przeżyło zarządzanie procesami biurowymi. Obecnie całą dokumentację można gromadzić bez wykorzystywania dziesiątek segregatorów. Papierowe faktury zostały zamienione na wersje elektroniczne. Wszystko, czego potrzebujemy, znajduje się w tzw. „chmurze". Dzięki temu zyskujemy dostęp do ważnych informacji niezależnie od aktualnej lokalizacji.

- Coraz więcej firm decyduje się na zainwestowanie w e-obieg dokumentów. Jest to rozwiązanie nie tylko bardziej bezpieczne, ale również umożliwia sprawną administrację - komentuje Łukasz Osuch, pomysłodawca Offigo.pl, systemu do zarządzania procesami w firmie.

Komunikacja - ta sama, ale nie taka sama

Budowanie wizerunku firmy, jak również prowadzenie działań zewnętrznych należy zacząć od wypracowania prawidłowych wewnętrznych relacji. Nie każdy jednak w pełni zdaje sobie sprawę, że sprawna wewnętrzna komunikacja może znacznie przyczynić się do sukcesu, ale również do poniesienia bardzo dużych kosztów czy nawet upadku firmy, w przypadku jej braku.

Aktualnie kontakty wewnętrzne zostają zastąpione wirtualnymi. Pracownicy w sprawach biznesowych mogą wykorzystać internetowe narzędzia, które przyspieszają przekazywanie informacji. Co ważniejsze, taka komunikacja nie musi opierać się wyłącznie na pisaniu krótkich wiadomości. Technologia daje nam również możliwość prowadzenia rozmów, a nawet wideokonferencji.

Motywowanie na miarę XXI w.

Gratyfikacje i dodatki dla zatrudnionych zwiększają ich zaangażowanie oraz więzi przełożonych z podwładnymi. To również świetny sposób na docenienie pracownika i wyróżnienie się na tle konkurencji. Aktualnie premia nie powinna być rozumiana wyłącznie jako finansowe profity. Oprócz atrakcyjnych zarobków, zespół może liczyć na elementy pozapłacowe - szkolenia, telefon służbowy, bony świąteczne czy karnety na siłownię.

System motywacyjny powinien być jednak dobrany indywidualnie do potrzeb pracownika. Należy przy tym kierować się zarówno charakterystyką branży, ale również zainteresowaniami, wiekiem czy płcią.

Nowoczesna firma nie może opierać się już wyłącznie na tradycyjnych metodach. Zarówno komunikacja, zarzadzanie zasobami ludzkimi, jak i administracja rozwinęły się technologicznie. Bez inwestycji w nowoczesne narzędzie się już nie obejdzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.