Grupa Żywiec: Dzięki aplikacji pracownicy mogą realizować zadania bez pomocy działu personalnego

Firma Gavdi Polska wdrożyła rozwiązanie samoobsługi pracowniczej i menedżerskiej w Grupie Żywiec. Dzięki temu, pięć tysięcy pracowników firmy może realizować wybrane procesy HR za pomocą prostej w obsłudze aplikacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Grupa Żywiec: Dzięki aplikacji pracownicy mogą realizować zadania bez pomocy działu personalnego

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

9 kwi 2015 13:08


Wdrożone rozwiązanie usprawniło kadrowe czynności administracyjne, odciążyło dział personalny i ograniczyło papierowy obieg dokumentów w firmie.

W ramach nowego rozwiązania samoobsługowego dla systemu SAP HCM pracownicy Grupy Żywiec mogą w każdej chwili podejrzeć swoje dane przechowywane w eTeczce - elektronicznej teczce osobowej pracownika, pobrać comiesięczny pasek płacowy, dokument PIT czy deklarację RMUA.

Dzięki funkcjonalności samoobsługi pracownicy mogą także w sposób elektroniczny zweryfikować i zaktualizować swoje dane, złożyć oświadczenie o wspólnym rozliczeniu z małżonkiem w celach podatkowych, zgłosić członka rodziny do ZUS, czy zaplanować urlop wypoczynkowy bez konieczności wizyty w dziale HR.

Czytaj też: Systemy IT a zarządzanie kadrami - to daje efekty

- Za pomocą uruchomionej samoobsługi pracownicy mogą samodzielnie realizować działania, które do tej pory wymagały zaangażowania działu personalnego. Wszystkie to dzieje się przy użyciu intuicyjnej w obsłudze aplikacji dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej. – mówi Ireneusz Hołowacz, kierownik projektu z firmy Gavdi Polska odpowiedzialnej za jego realizację.

Rozwiązanie samoobsługowe stało się dużym usprawnieniem także w pracy menedżerów, którzy teraz na bieżąco mogą mieć wgląd w dane podległych im pracowników, uzyskać informację o nieobecnościach w swoim zespole, czy o upływających terminach ważności badań lekarskich lub szkoleń BHP.

Dodatkowo, rozwiązanie pozwala generować raporty dla wybranych pracowników oraz elektroniczne wnioski kadrowe, na przykład o utworzenie stanowiska, zatrudnienie nowego pracownika, zmianę warunków zatrudnienia, czy o rozwiązanie umowy o pracę. Wszystkie dane widoczne w panelu samoobsługi menedżerskiej pochodzą bezpośrednio z systemu kadrowo – płacowego, co daje pewność, że są zawsze aktualne i wiarygodne.

- Jakość usług świadczonych pracownikom jest dla nas bardzo ważna, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązania samoobsługowego. Cieszy nas, że spotkało się ono z bardzo pozytywną opinią pracowników i menedżerów zatrudnionych w Grupie Żywiec. Potwierdza to wynik ostatniej ankiety, w której corocznie dział IT bada satysfakcję swoich respondentów, badając opinię o narzędziach, systemach i usługach IT – mówi Marcin Piątkowski, kierownik projektu z Grupy Żywiec.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.