eCV – czyli jak pracodawca widzi cię w sieci?

Według raportu sporządzonego przez Michael Page, z roku na rok liczba osób wykorzystująca media społecznościowe w poszukiwaniu pracy widocznie wzrasta – z 33 proc. do ponad 44 proc., jeśli chodzi o sam LinkedIn, z którego korzysta już ponad 300 mln osób.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

eCV – czyli jak pracodawca widzi cię w sieci?

PODZIEL SIĘ


Autor: Marcin Skarżyński

29 wrz 2014 15:22


Portale specjalizujące się w kontaktach biznesowo-zawodowych są obecnie również bardzo dobrym narzędziem wspierające rekrutację - w przypadku branży b2b w Stanach Zjednoczonych z tej formy korzysta ponad 70 proc. firm prowadzących działania w sieci. Dlatego w przypadku osób poszukujących pracy, brak posiadania konta w serwisie może być sporym błędem. Zanim się je jednak stworzy, warto wiedzieć jak powinno wyglądać. Oto kilka wskazówek.

LinkedIn – klucz to profesjonalizm

Na świecie z tej formy prezentacji swojej kandydatury korzysta już ponad 300 mln ludzi. W Polsce swoje konta posiada ponad 1,2 mln aktywnych użytkowników, w tym ponad 30 proc. to kadra menadżerska i zarządzająca. LinkedIn to wirtualne miejsce na CV oraz list motywacyjny w jednym, a jednocześnie szeroka możliwość zaprezentowania swojego doświadczenia zawodowego, zalet, ale także i wad.

Czytaj też: Social media w Polsce mało przydatne w rekrutacji

Jak więc stworzyć idealny profil w tym serwisie? W tekście „o sobie” wykorzystajmy słowa klucze, określające kompetencje i nasze doświadczenie zawodowe, które z punktu widzenia potencjalnego pracodawcy będą bardzo przydatne. Zachowajmy jednak umiar, by nie przesadzić i w co drugim zdaniu zachwalać swoje umiejętności.

Czytaj też: GoldenLine odpala nową opcję. Teraz będzie można porównywać zarobki

Natomiast jeśli chodzi o rubrykę „doświadczenie”, oprócz wymienienia firm i zajmowanych stanowisk, warto dodać zakres powierzonych nam obowiązków, czym potwierdzimy, że faktycznie znamy się na wykonywanym zawodzie.

Wpisanie w odpowiednie pole swoich zainteresowań również jest dobrym pomysłem – pokazujemy w ten sposób, że mamy swoje pasje, co czyni nas ciekawszymi w oczach osoby rekrutującej. Pamiętajmy, że wszystkie informacje umieszczone w profilu muszą być na bieżąco uaktualniane, a zamieszczone zdjęcie adekwatne do wykonywanego zawodu - specjalista od social media zaprezentuje się inaczej niż przedstawiciel kadry zarządzającej. Ale uwaga - tu także panuje dress code.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ivan 2014-11-13 15:45:43

bardzo nic nie wnoszący artykuł

aga 2014-09-29 15:59:18

fajny artykuł