2016 będzie rokiem IT w HR

• Według szacunków firmy Deloitte do 2025 roku pokolenie milenium stanowić będzie 75 proc. ogółu siły roboczej na świecie.
• Jakie trendy będą dominowały w rozwiązaniach IT do zarządzania kapitałem ludzkim w 2016 roku?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

2016 będzie rokiem IT w HR

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

19 sty 2016 8:25


Przedstawiciele pokolenia milenium stopniowo wchodzą na poziom stanowisk kierowniczych, co często wiąże się z potrzebą zmian w środowisku pracy.

- Z tego względu działy HR coraz częściej będą stawać przed wyzwaniem znalezienia takiego systemu, w którym wszyscy członkowie zespołów będą mogli efektywnie współpracować, jednocześnie realizując strategię biznesową firmy i jej cele – mówi Teresa Olszewska, prezes Gavdi Polska, firmy specjalizującej się w informatycznym wsparciu procesów zarządzania kapitałem ludzkim.

– Milenalsi to wyzwanie dla osób odpowiedzialnych za komunikację, organizację pracy i zarządzanie kapitałem ludzkim. Osoby te oczekują od pracodawcy większej dynamiki działań, niemal nieograniczonego dostępu do informacji oraz pracy grupowej zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz organizacji. Co więcej powszechny dostęp do internetu i popularność serwisów społecznościowych sprawiły, że młode osoby podobnego schematu działania oczekują w miejscu pracy – dodaje.

By sprostać tym oczekiwaniom firmy - jej zdaniem - coraz częściej będą decydowały się na rozwiązania dające pracownikom elastyczność na przykład poprzez wysłanie wniosku urlopowego czy rozliczenia podróży służbowej niezależnie od tego, czy osoba znajduje się w biurze czy poza nim. W nowym roku działy HR będą także chętniej korzystać z intuicyjnych aplikacji mobilnych czy firmowych portali społecznościowych, które pozwalają między innymi na współpracę oraz dają pracownikom samodzielność, jakiej ci oczekują.

Talenty pracowników pod lupą

Według ekspertki, dbanie o talenty zawsze było priorytetem osób odpowiedzialnych za HR, a w 2016 roku zarządzanie kompetencjami pracowników będzie odbywało się w ścisłym związku z celami biznesowymi wynikającymi ze strategii firmy.

– Takie podejście stanowić będzie kluczowy element działań w wielu organizacjach. Jeszcze kilka lat temu programy talentowe opierały się na założeniu, że należy zidentyfikować tzw. „talenty” i ze względu na ich unikalność, rozwijać je w specjalny sposób, ale bez określenia docelowej roli dla danego „talentu” – mówi Teresa Olszewska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.