Starsi konsumenci ważni dla handlu i branży FMCG

• Starsi konsumenci będą coraz ważniejsi dla branży handlowej i sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG) - wynika z badania firmy Gfk.
• Osoby w wieku 60 lat i więcej dysponują 21 proc. ogólnej siły nabywczej polskiej populacji.
• Roczna wartość zakupów dla gospodarstw domowych prowadzonych przez tę grupę konsumentów łącznie wynosi obecnie 48,2 mld złotych
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Starsi konsumenci ważni dla handlu i branży FMCG

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

3 paź 2016 9:42


Jak wyliczyli eksperci Gfk obecnie udział tej grupy nabywców w całkowitej wartości zakupów dokonywanych przez polskie gospodarstwa domowe wynosi 29,9 proc, a w 2035 roku udział ten wzrośnie do 36,9 proc.

Osoby w wieku 60 lat i więcej dysponują 21 proc. ogólnej siły nabywczej polskiej populacji. Roczna wartość zakupów dla gospodarstw domowych prowadzonych przez tę grupę konsumentów łącznie wynosi obecnie 48,2 mld złotych, wydanych w trakcie przeciętnie 464 wizyt w sklepach.

Jak pisze Gfk wyniki badania przeczą licznym stereotypom, jakie powszechnie obowiązują na temat populacji konsumentów-seniorów.

"Na przykład grupa silver generation w zasadzie dobrze orientuje się w cenach poszczególnych produktów. Dobrą orientację deklaruje 75 proc. z nich. Chętnie korzystają z promocji cenowych. 61 proc. zgodziło się ze stwierdzeniem, iż „obniżki cenowe pozwalają zaoszczędzić mi dużo pieniędzy”. Niemniej jednak podczas dokonywania zakupów nie kierują się tylko przystępną ceną i promocją, często decydują się na produkty sprawdzone, ceniąc sobie dobrą jakość" - napisano w komentarzu.

Ponadto seniorzy większą wagę przywiązują do produktów świeżych, ekologicznych oraz do poczucia większej odpowiedzialności za środowisko, w którym żyją. Równocześnie seniorzy wykazują się większym przywiązaniem do marek, które zwykle kupują, a także do zakupów w tym samym sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Gfk

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA