Rośnie liczba pracowników handlu spożywczego

Od 2010 r. na polskim rynku spożywczym zwiększyła się zarówno liczba pracowników - o ponad 10 proc. - jak i sprzedaż na jednego pracownika - do poziomu 561 tys. zł.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rośnie liczba pracowników handlu spożywczego

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandu.pl

dlahandlu.pl

31 sie 2016 16:28


Od 2010 roku dziesięć największych sieci handlowych w Polsce zanotowało największy wzrost sprzedaży. Liderem pod względem przychodów jest Biedronka dalej uplasowały się Tesco, Lidl, Kaufland, Auchan, ABC, Lewiatan, Carrefour, Żabka i Intermarche.

Wraz z przychodami największych sieci zwiększała się liczba punktów sprzedaży (o 10,7 proc. średniorocznie) oraz liczba pracowników (o 10,6 proc. średniorocznie). Relatywnie wolniej zwiększała się powierzchnia sprzedaży (o 8,5 proc. średniorocznie) - wynika z raportu "Handel spożywczy w Polsce w latach 2010-2020", przygotowanego przez firmę konsultingową Roland Berger.

W okresie ostatnich 6 lat rosła także efektywność sprzedaży największych dziesięciu sieci handlu spożywczego. Sprzedaż na mkw. wzrosła z poziomu 17 tys. w 2010 roku do poziomu 18 tys. zł w 2015 roku, notując wzrost o 6 proc. Z kolei sprzedaż na pracownika wzrosła z poziomu 552 tys. w 2010 roku do poziomu 561 tys. zł w 2015 roku, notując wzrost o 2 proc.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA