Raport: Trendy HR w sektorze RTV/AGD 2013

Jak pokazują wyniki raportu przeprowadzonego przez ManpowerGroup, aż 72 proc. respondentów - osób zarządzających oraz odpowiedzialnych za politykę w firmach z sektora RTV/AGD - wyraźnie odczuwa spowolnienie gospodarcze.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Raport: Trendy HR w sektorze RTV/AGD 2013

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

5 mar 2013 12:36


Zdecydowana większość firm zauważa znaczne pogorszenie, oceniając obecną koniunkturę jako słabą oraz niestabilną. Jednak część ankietowanych określiła aktualne warunki do prowadzenia biznesu w Polsce jako umiarkowanie dobre.

Wyzwania stojące przed branżą

Responednci wskazywali na rosnące oczekiwania klientów (83 proc.), a także rosnące oczekiwania kandydatów (39 proc.) jako główne wyzwania związane z rynkiem pracy, z którymi obecnie zmagają się firmy z branży RTV/AGD.Ważną i trudną kwestią dla badanych przedsiębiorstw jest również wizerunek (22 proc.).

Jeśli chodzi o stojące przed firmami wyzwania wewnętrzne, respondenci najczęściej wskazywali na poszukiwanie oszczędności kosztowych (78 proc.) oraz nacisk kładziony na zwiększenie efektywności (44 proc.).

Zdradza to chęć osiągania satysfakcjonujących wyników przy jednoczesnym zachowaniu ostrożności do inwestowania środków finansowych. Istotnymi wyzwaniami wewnętrznymi okazują się być również kwalifikacje pracowników (33 proc.) i ograniczenia dotyczące stałego zatrudnienia (28 proc.).

- Aby zwiększyć swoją efektywność, firmy z branży RTV/AGD coraz częściej decydują się na wdrażanie wciąż nowych na naszym rynku rozwiązań, do których należy outsourcing procesów i funkcji - komentuje wyniki raportu Tomasz Walenczak, dyrektor Manpower. - Wyniki badania przeprowadzonego przez ManpowerGroup pokazują, że elastyczne formy zatrudnienia, głównie praca tymczasowa, stanowią istotny element polityki personalnej w większości firm RTV/AGD. To rozwiązanie, którego skuteczność jest dobrze oceniana przez pracodawców, umożliwia szybkie dostosowanie zatrudnienia do aktualnych potrzeb związanych z produkcją lub sprzedażą firm - dodaje Walenczak.

Outsourcing funkcji i elastyczne formy zatrudnienia

Chcąc sprostać coraz większym wyzwaniom na zmieniającym się dynamicznie rynku pracy, przedsiębiorcy wdrażają coraz bardziej innowacyjne usługi. Przykładem jest outsourcing funkcji dodatkowych, stosowany przez dwie na trzy przebadane firmy sektora RTV/AGD, spośród których zdecydowana większość (83 proc.) stosuje outsourcing funkcji dodatkowych (np. sprzątanie, recepcja, ochrona). Co trzecia przebadana firma (33 proc.) stosuje outsourcing wybranych funkcji HR.

Specyfika wykonywanych zadań wpływa na formy zatrudnienia, które w swoich strategiach HR wykorzystują przedsiębiorcy z sektora RTV/AGD. Zdecydowana większość badanych firm (89 proc.), korzysta z elastycznych form zatrudnienia. Najbardziej popularnym rozwiązaniem w tym obszarze jest praca tymczasowa, którą wdrożyli w swych organizacjach wszyscy badani (100 proc.). W dalszej kolejności firmy stosują umowy cywilno-prawne (56 proc.) i zatrudnienie zewnętrzne (38 proc.).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA