Luis Amaral: Nasze inwestycje zagwarantują pracę rodzinom, które utrzymują się z handlu

Eurocash, krajowy lider w hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG), ocenia, że jego inwestycje i plany rozwoju na najbliższe lata zapewnią przetrwanie na polskim rynku ok. 70-80 tys. sklepów tradycyjnych - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Luis Amaral, prezes i główny udziałowiec Grupy Eurocash.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Luis Amaral: Nasze inwestycje zagwarantują pracę rodzinom, które utrzymują się z handlu

PODZIEL SIĘ


Autor: portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

10 kwi 2014 17:23


- Zadaniem hurtowników jest organizowanie całego łańcucha dostaw, tak aby handel był bardziej efektywny, czyli aby konsument mógł kupować żywność taniej. Ten sam cel przyświeca oczywiście innym dystrybutorom żywności - hipermarket, czy dyskont będą dążyć do tego samego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Luis Amaral pytany jaka jest rola i znaczenie sektora handlu hurtowego dla polskiej gospodarki.

- Jako hurtownicy jednak mamy inną ważną rolę do spełnienia - chodzi o ochronę handlu tradycyjnego. W wielu krajach europejskich handel tradycyjny zniknął z rynku, jest marginalną niszą. Dlaczego? Bo nikt w niego nie inwestował. W Polsce stało się inaczej - dodaje.

Luis Amaral zapowiada, że Grupa Eurocash na planowany rozwój działalności może przeznaczyć w ciągu następnych pięciu lat około dwa miliardy złotych.

Notowana na warszawskiej giełdzie Grupa Eurocash w perspektywie pięciu lat chce zwiększyć udziały w całym rynku dystrybucji produktów spożywczych, który obejmuje zarówno rynek hurtowy, jak i detaliczny, do między 15 a 20 proc. z obecnych ok. 8-10 proc. i podwoić swoją działalność pod względem wielkości sprzedaży.

Realne jest też, iż w ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash może zwiększyć liczbę sklepów franczyzowych zrzeszonych w jej strukturach do 17 tysięcy jak szacują analitycy.

- Wspominałem o planowanych inwestycjach w rozwój handlu tradycyjnego w kolejnych latach, co jest swego rodzaju gwarantem, że na rynku przetrwa ok. 70-80 tys. sklepów i będą to sklepy bardzo konkurencyjne - mówi Luis Amaral.

- Taka liczba sklepów oznacza 200-300 tys. rodzin w całej Polsce, które utrzymują się z handlu tradycyjnego. Rola dystrybutorów hurtowych, takich jak Eurocash, jest zatem zdecydowanie większa niż wygląda to na pierwszy rzut oka - nasza efektywność gwarantuje, że handel tradycyjny przetrwa i jednocześnie będzie ważną częścią polskiej gospodarki - dodaje.

Według różnych źródeł, na polskim rynku działa ok. 90-100 tys. sklepów tradycyjnych.

W 2013 roku grupa zanotowała przychody na poziomie 16,54 mld zł (spadek o 0,43 proc.).

Działalność Eurocash obejmuje hurtową dystrybucję produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (artykuły FMCG) do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce.

Więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA