Lidl Polska: Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków

- W dalszym ciągu wyzwaniem jest niedopasowanie kandydatów do potrzeb pracodawców, np. w zakresie kompetencji czy znajomości języków - mówi Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Lidl Polska: Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

4 gru 2017 6:00


• Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia.

• Lidl Polska znalazł jednak sposób na rynek pracownika.

• Rosnąca presja płacowa również nie jest wyzwaniem dla firmy. Wszystko z powodu systematyczności w podnoszeniu pensji.

*****

Jak bardzo jest odczuwalny rynek pracownika w handlu i jak on się przejawia?

Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska: - Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia. Wielu pracodawców próbuje przyciągnąć kandydatów do swojej firmy, przez co konkurencja na rynku pracy jest większa. Obserwujemy to zjawisko w dużych miastach, ale też na innych obszarach, na których przykładowo powstał park przemysłowo-technologiczny.

W dalszym ciągu wyzwaniem jest niedopasowanie kandydatów do potrzeb pracodawców np. w zakresie kompetencji czy znajomości języków. Dlatego najlepszych pracowników trzeba do firmy nieustannie przyciągać i przekonywać, że to w niej warto rozwijać swoją karierę zawodową. My cały czas to robimy.

W jaki sposób?

- Oferujemy konkurencyjne wynagrodzenie, poszerzamy pakiet benefitów, pokazujemy, jakie możliwości rozwoju istnieją w naszej firmie, a także ciągle ulepszamy warunki pracy. Dbamy o naszych pracowników, oferując im np. bardzo wysokiej jakości odzież, przeprowadzając szkolenia z zakresu ergonomii i profilaktyki zdrowotnej, a ostatnio wprowadziliśmy w naszych sklepach słuchawki wyposażone w mikrofony, dzięki którym ułatwiliśmy i przyspieszyliśmy przepływ informacji w sklepie.

W którym regionie Polski najtrudniej znaleźć dobrego pracownika?

- Na pewno trudniej jest pozyskać pracowników w regionach, w których występuje niższe bezrobocie, np. w województwie wielkopolskim, śląskim lub mazowieckim, ale także w dużych miastach, bo w nich konkurencja jest najwyższa.

Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków, np. niemieckiego, ale problemy występują też w przypadku pracowników magazynów czy sklepów – tam, gdzie wiele firm poszukuje kandydatów na podobne stanowiska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

MPK 2017-12-04 17:17:45

"najlepszych pracowników trzeba do firmy nieustannie przyciągać i przekonywać, że to w niej warto rozwijać swoją karierę zawodową" - po otwarciu granic na "zachód" wyssało z całej Europy Wschodniej miliony pracowników, można sobie wyobrazić jakie problemy z pracownikami miały w takim razie tamtejsze firmy, co zmusiło ich do rozwinięcia Działów HR, polskie firmy często nie mają pojęcia co to jest .... kolejne pole walki na którym dzieje się walka konkurencyjna i na której przedsiębiorcy mający Działy Kadr i Płac zostają pokonani ... co to jest strategia marketingowa - wewnętrzna, skierowana do pracowników jak ona koreluje ze strategią personalną ... ???