www.portalspozywczy.pl

Kilkudziecięciu menadżerów sieci decyduje o zakupach Polaków

0 0
Kilkudziecięciu menadżerów sieci decyduje o zakupach Polaków
Menedżerowie sieci Kaufland, Carrefour, Real i Makro Cash&Carry staną przed sądem (fot. Piotr Waniorek/Żelazna Studio)

- Grono 50-70 osób, kupców i menadżerów największych sieci handlowych w Polsce, zyskało ogromną władzę, decydując o tym, jakie produkty i za ile kupują niemal wszyscy Polacy - mówi anonimowo jeden z handlowców w wywiadzie dla natemat.pl.

Właśnie tak wyglądają kulisy afery korupcyjnej w polskich sieciach handlowych. Jak podkreśla handlowiec, jeśli w supermarkecie znajduje się 3500-5000 produktów to powiedzmy około 800 należy do najważniejszych marek, które muszą znaleźć się w sklepie. - Hipotetyczny przykład: Coca-cola czy Pepsi są na tyle znane, że powinny znaleźć się na półkach, bo piją je prawie wszyscy. Ale już polski producent, aby wejść na półkę musiał zapłacić 100 tys. rocznie. Bo to my decydujemy, czy warto sprzedawać jego napoje. Z czasem stawka rosła, bo producentów odmian "polskiego" napoju jest wielu i zaczynają się licytować - mówi rozmówca natemat.pl.

Jego zdaniem, próg bólu to poziom 150 tys. za roczne handlowanie. Wówczas proponuje się inne formy. Jak tłumaczy, np. aby w zamian za wejście zapłacić gotówką i jeszcze wykupić towar konkurenta. Wtedy kupiec zyskiwał podwójnie nie tylko na gotówce w kieszeni, ale miał jeszcze obrót i zagospodarował towar, który zalega w magazynie.

Więcej tutaj.

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.