Kilkudziecięciu menadżerów sieci decyduje o zakupach Polaków

- Grono 50-70 osób, kupców i menadżerów największych sieci handlowych w Polsce, zyskało ogromną władzę, decydując o tym, jakie produkty i za ile kupują niemal wszyscy Polacy - mówi anonimowo jeden z handlowców w wywiadzie dla natemat.pl.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Kilkudziecięciu menadżerów sieci decyduje o zakupach Polaków

PODZIEL SIĘ


Autor: natemat.pl / portalspozywczy.pl

www.portalspozywczy.pl

21 sty 2016 14:52


Właśnie tak wyglądają kulisy afery korupcyjnej w polskich sieciach handlowych. Jak podkreśla handlowiec, jeśli w supermarkecie znajduje się 3500-5000 produktów to powiedzmy około 800 należy do najważniejszych marek, które muszą znaleźć się w sklepie. - Hipotetyczny przykład: Coca-cola czy Pepsi są na tyle znane, że powinny znaleźć się na półkach, bo piją je prawie wszyscy. Ale już polski producent, aby wejść na półkę musiał zapłacić 100 tys. rocznie. Bo to my decydujemy, czy warto sprzedawać jego napoje. Z czasem stawka rosła, bo producentów odmian "polskiego" napoju jest wielu i zaczynają się licytować - mówi rozmówca natemat.pl.

Jego zdaniem, próg bólu to poziom 150 tys. za roczne handlowanie. Wówczas proponuje się inne formy. Jak tłumaczy, np. aby w zamian za wejście zapłacić gotówką i jeszcze wykupić towar konkurenta. Wtedy kupiec zyskiwał podwójnie nie tylko na gotówce w kieszeni, ale miał jeszcze obrót i zagospodarował towar, który zalega w magazynie.

Więcej tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA